ISLAM. Reclaim the suburbs arrangerar en manifestation på torget i Tensta den 22 april, för ”ett fritt samhälle” och uppmanar deltagarna att bära korta shorts och kjolar.
Den 22 april kommer manifestationen Reclaim the suburbs äga rum på torget i Tensta.
Initiativtagarna Alexandra Labbé och Sores Armanc berättar på facebooksidan för eventet att de gör det för att ”motverka den dåliga stämning som sprider sig i många av stadens invandrartäta förorter”.
– Våra politiker har aldrig någonsin kunnat ta hand om de problem som faktiskt existerar i de orter vi en gång växte upp i. Fundamentalister och respektlösa ungdomar har tagit över våra orter och omvandlat dem till rena rama fängelser för våra systrar, vi kan inte se på längre, vi måste agera och visa att de inte är ensamma. Så skriver de på facebooksidan för eventet.
Klockan 14 startar manifestationen och man uppmanar deltagare att bära korta kjolar eller shorts och berättar att man ser positivt till på att deltagare tar med sina hundar.
Korta kjolar var populärt 1966…

[…] Facebook uppger Reclaim the suburbs att manifestationen, som vi tidigare har skrivit om, har ställts in av privata skäl. Man påpekar också att man saknar tillstånd hos polisen. […]
Kom för fan ihåg detta, svenska kvinnor:
Det är inte svenska Män som håller på att jävlas med er.
Vi tycker om kvinnor (de, vilka nu uppför sig som kvinnor, det vill säga), vi håller inte på och antastar er, vi tafsar inte på er…
Vi är i grund och botten ganska snälla personer.
Om Ni sätter oss i samma fack som arabnegermuslimenklaven: Då gör ni fel!
Tänk efter!
Många av oss kvinnor, tycker att vänstern & alla ”mans-hatande-sekter” (jag kan inte se dom som annat än just sekter INKL. FY, förlåt F!) är en ren skam & vi vill ALDRIG NÅGONSIN bli förknippade med detta…. pack!!! Vi är många kvinnor som hyllar & försvarar den vita ( ibland brun, gul, röd färg spelar ingen roll bara de älskar Sverige & är icke muhammedan) Svenska mannen, och håller honom högt!!!
Kände plötsligt ett sådant vemod, sådan ilska, sådan uppgivenhet & sådan ledsamhet när jag såg Nancy Sinatra sjunga, att med glädje få ”trampa till” den som gjort henne illa.
Jag ser kläderna, det kvinnliga självförtroendet ”att jag får faktiskt ta plats & synas” & jämför med idag, hur allt har blivit, det ligger som en blöt filt över det som en gång var. Ingen glädje, inget skratt, bara ett samhälleligt ”noll” läge som ska ta ”hänsyn” till ”de” i Sverige som förespråkar idiologiska/religiösa påbud, indoktrinering & förbjuder självständigt & kritiskt tänkande.
Ge mig tillbaka min/vår GLÄDJE över att vi faktiskt en gång i tiden VERKLIGEN (((LEVDE))) i ett av världens bästa länder!!!
Stora frågan är: Kommer vår så kallade statsminister?
Kjol saknas nog inte.
eller kapten klänning
Känns som att det kommer att sluta i en våldtäktsvåg efter demonstrationen…. Är jag rädd för.
Hur många bränder kommer att ”uppstå” lördag natt tror ni?
Inte kan man ändra på män som tror att alla svenska kvinnor är horor, genom att provocera dem runt genom korta klolar och höga klackar..dessa män blir bara upphetsade och går hem och våldtar sina fruar istället. Det är de muslimska kvinnorna och flickorn som får betala priset, som alltid.
Det är ju inte våldtäkt bara ”åkerbruk”
Vore kul om det kom dit några kvinnliga poliser i kjol!
Landets artistelit ställer förstås upp… De älskar ju att manifestera.
Underbar, gammal musik – och film!
Manifestationer har aldrig hjälpt och kommer inte hjälpa nu heller. Det som behövs är deportationer.
indragna bidrag, our way or the high way utan pardon
Mycket trevligt att se Nancy Sinatra!
️Andreas. 😃👍
Bra initiativ!
Jag undrar hur många från FY, förlåt F!, som kommer att närvara?
Varför reclaim, varför inte återta?
Amerikanska uttryck visar på barnsligt behov att framställa som som världsvan och bildad.