Slalomarena i Göteborg kan bli verklighet

Kan du tänka dig att åka slalom året runt – i Göteborg?? Inte jag heller men det finns några eldsjälar som jobbar stenhårt på detta projekt. Västsveriges största idrottsanläggning samt 2000 nya bostäder planeras av byggbolaget Serneke. Stadsarkitekten Björn Siesjö är positiv till planerna. Kvibergs arena med olika idrottsmöjligheter finns ju redan. Området runt Kviberg har platsen och utmärkta förbindelser med hela Göteborgsområdet.  Planerna är att det skall stå klart 2021. Utmärkt ide´om det är en satsning av Serneke – Göteborgs kommun har väl knappast pengar till detta??

kviberg-park-utveckling-flygvy-okidoki-arkitekter-170124-png

SVT

2 thoughts on “Slalomarena i Göteborg kan bli verklighet

  1. Hela Sverige består väl snart av en enda stor slalombana?

    Man får sicksacka mellan skjutningar, upplopp och bomber, mellan rövare, våldtäktsmän och mördare!

    Om man mot förmodan vågar går ut, blir det en tävling med livet som insats!

  2. Kviberg var hemvist för Göta artilleriregemente (A 2) från 1 oktober 1895 fram till dess nerläggning (1958 års försvarsbeslut) 1962 då kasernområdet övertogs av Göte luftvärnskår (LV 6), sedermera Göta luftvärnsregemente. Även Arméns radar- och luftvärnsmekanikerskola (RMS) sedermera Luftvärnets officershögskola och tekniska skola (LvOHS/TS) fanns på kasernområdet. Genom 1992 års försvarsbeslut flyttades Göta luftvärnskår till Halmstad och Kvibergs kasernområde avvecklades.

    Kviberg och närliggande Gamlestaden är numera föremål för en annan typ av militär verksamhet, en lågintensiv invasion.

KommenteraAvbryt svar