"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
Nu har du läst Expressen igen? Det är inte frågan om miljardinkomster utan miljardintäkter då det rör sig om näringsverksamhet. Berts vinstmarginal är heller inte uppseendeväckande hög, cirka 14 %, ungefär 75 % över det som räknas som lägsta normal. Den en gång i tiden beräknade kostnaden att höja fattigpensionärerna till EU:s fattigdomsgräns var 4,5 miljarder och det var för mer än tio år sedan men våra politiker ansåg att den var för hög. 🙁
Det var dessutom illa långt innan Bert slutade med gungorna och karusellerna på Skara sommarland. Bert har själv hävdat att innan han började med asylboende var ersättningarna högre och med tanke på hur han kan få fart på saker och ting så finns ingen anledning att misstro honom.
De som ska klandras är politikerna, journalisterna och de andra vettlösa som drivit på detta med mottagningen av de ekonomiska migranterna. Fast numera åker de på bakslag efter bakslag men även om vi lyckas bli av med de vettlösa kommer det att ta lång tid och mycken möda att bli av med de icke-skyddsbehövande som jag uppskattar är minst en miljon, kanske närmare två.
Tycker att Jimmie kunde ha varit lika generös mot oss
c:a 1milljonen Patrioter…alla andra får givetvis betala!?
http://www.bokus.com/bok/9789198116229/tio-ar-som-partiledare-2005-2015/
Betänk att även Sveriges 231 000 fattigpensionärer (de flesta kvinnor) tvingas avvara pengar från sin låga pension till Berts miljard inkomst.
Nu har du läst Expressen igen? Det är inte frågan om miljardinkomster utan miljardintäkter då det rör sig om näringsverksamhet. Berts vinstmarginal är heller inte uppseendeväckande hög, cirka 14 %, ungefär 75 % över det som räknas som lägsta normal. Den en gång i tiden beräknade kostnaden att höja fattigpensionärerna till EU:s fattigdomsgräns var 4,5 miljarder och det var för mer än tio år sedan men våra politiker ansåg att den var för hög. 🙁
Det var dessutom illa långt innan Bert slutade med gungorna och karusellerna på Skara sommarland. Bert har själv hävdat att innan han började med asylboende var ersättningarna högre och med tanke på hur han kan få fart på saker och ting så finns ingen anledning att misstro honom.
De som ska klandras är politikerna, journalisterna och de andra vettlösa som drivit på detta med mottagningen av de ekonomiska migranterna. Fast numera åker de på bakslag efter bakslag men även om vi lyckas bli av med de vettlösa kommer det att ta lång tid och mycken möda att bli av med de icke-skyddsbehövande som jag uppskattar är minst en miljon, kanske närmare två.