POLISEN. Regeringen vill satsa ytterligare två miljarder kronor på polisen åren 2017-2020. Det förslaget presenterade finansminister Magdalena Andersson (S) och inrikesminister Anders Ygeman (S) på en presskonferens i dag. Nästa år rör det sig om 100 miljoner extra till polisen.
– Polismyndigheten själv får göra en avvägning hur man använder resurserna på bästa sätt, säger finansministern.
Resurserna till säkerhetspolisen också att öka med 650 miljoner kronor under samma period.
I budgetunderlaget som polisen skickade in till regeringen i våras begärde man en anslagshöjning på 3,9 miljarder kronor fram till 2020. De pengarna vill man använda för att anställa 2 000 poliser och 1 300 civilanställda.
-Pettersson noterar att finansministern ljuger. Andersson påstår att inga myndigheter får vad de begär, då har hon aldrig hört talas om att Migrationsverket fick 60 MILJARDER EXTRA för 2016 och 2017…
Rättsväsendets, där polisen ingår, totala budget uppgår f.n. till ungefär 41 miljarder och Arbetsförmedlingen har 80 miljarder att spendera på…

Polisen är och har länge varit underbemannad.
Jämför med utlandet.
Tänker du på palestina eller ?
O T
Försvarsmakten jaha ni ska veta att mina blickar är riktade på de invällande (alla dessa svartmuskiga män, i stridbar ålder) i min lilla stad…….(de är utan konkurrens de farligaste), i alla fall de mest skrämmande, något annat har jag inte noterat som ett hot.
http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2016/09/militarregion-syds-tipslinje/
Det är konstigt att när Migrationsverket ska ha våra skattepengar så är det aldrig några problem.
Innerst inne, vill egentligen inte finansminister Magdalena, driva den migrations politik som nu har körts ” in absurdum”, i många år.
Hon kommer ärligt att erkänna det, en dag i framtiden.
Det kan ni vara säkra på, för jag vet det.
Om det nu är som du skriver ”att hon vet”, ja du då är landet redan ”en panne” (åt helvete).
Så dags att agera när det redan är försent och varför?!
Regeringen har ”blatte-fnatt” när de räknar pengar. Invandringen får kosta precis vad som helst.
”Ty de drog dit upp med sin boskap och sina tält, talrika som gräshoppor. De själva och deras kameler var omöjliga att räkna, och de kom in i landet för att fördärva det. Så blev Israel utarmat genom midjaniterna, och Israels barn ropade till HERREN.” (Dom. 6:5-6)
Samtidigt så har Sverige välkomnat dessa missnöjda, krävande och klagande flyktingar https://youtu.be/KcLGE2f3zZo
Det är så absurt. Migrationsverket får hiskeliga anslag, för att dagligen indirekt öka polisens arbetsbörda genom att ge kriminella asyl-rätt eller avslå asyl som ger en del asyl-sökanden skäl att hämnas direkt. Polisen får bara hälften av det begärda. Polisen, som ledningen nu sakta tycks riva ned och snart tagit av dem den nyttiga samhällsrollen, med sina politiska chefers goda vilja verkar det som.
https://s12.postimg.io/hj8cpmca5/HATET_2.jpg
Bilden illustrerar det verkliga haten nämnligen Islam:
Mulattskan har kommit långt bort från sitt ordförandeskap i Disneyklubben.
http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/13534467_477774799092499_560988309_n.jpg?ig_cache_key=MTI4NjMyNzE3MjU2MjYyNzcwMA%3D%3D.2
Inte för att jag fördjupat mig i de tydligen få inhemska kriminella pursvenskarna…Det jag upptäckt är,att det i stort rör sig om c:a 10 namn,som PK-organen ideligen upprepar.Måste råda brist på dessa verkliga svenskar bak gallren…
Tänk om pressen istället kunde inrikta sig på alla kriminella
”nyberikare”,typ de som igår rånade galoppbanan på miljonbelopp.
Jugo-maffian och andra liknande sammanslutningar,tycks vara helt tabu,för absurdsk vänsterpress ! ;(
När hon kliar sig på hakan eller kliar sig håret talar hon sanning men när hon öppnar munnen så ljuger hon.
Klart hon ljuger, hon är ju Socialdemokrat, lögnen är socialismens största tillgång?