Polisen får hälften av vad de begär och finansministern ljuger

POLISEN. Regeringen vill satsa ytterligare två miljarder kronor på polisen åren 2017-2020. Det förslaget presenterade finansminister Magdalena Andersson (S) och inrikesminister Anders Ygeman (S) på en presskonferens i dag. Nästa år rör det sig om 100 miljoner extra till polisen.

– Polismyndigheten själv får göra en avvägning hur man använder resurserna på bästa sätt, säger finansministern.

Resurserna till säkerhetspolisen också att öka med 650 miljoner kronor under samma period.

I budgetunderlaget som polisen skickade in till regeringen i våras begärde man en anslagshöjning på 3,9 miljarder kronor fram till 2020. De pengarna vill man använda för att anställa 2 000 poliser och 1 300 civilanställda.

-Pettersson noterar att finansministern ljuger. Andersson påstår att inga myndigheter får vad de begär, då har hon aldrig hört talas om att Migrationsverket fick 60 MILJARDER EXTRA för 2016 och 2017…

Rättsväsendets, där polisen ingår, totala budget uppgår f.n. till ungefär 41 miljarder och Arbetsförmedlingen har 80 miljarder att spendera på…

16 thoughts on “Polisen får hälften av vad de begär och finansministern ljuger

  1. Innerst inne, vill egentligen inte finansminister Magdalena, driva den migrations politik som nu har körts ” in absurdum”, i många år.

    Hon kommer ärligt att erkänna det, en dag i framtiden.

    Det kan ni vara säkra på, för jag vet det.

    • Om det nu är som du skriver ”att hon vet”, ja du då är landet redan ”en panne” (åt helvete).
      Så dags att agera när det redan är försent och varför?!

  2. ”Ty de drog dit upp med sin boskap och sina tält, talrika som gräshoppor. De själva och deras kameler var omöjliga att räkna, och de kom in i landet för att fördärva det. Så blev Israel utarmat genom midjaniterna, och Israels barn ropade till HERREN.” (Dom. 6:5-6)

  3. Det är så absurt. Migrationsverket får hiskeliga anslag, för att dagligen indirekt öka polisens arbetsbörda genom att ge kriminella asyl-rätt eller avslå asyl som ger en del asyl-sökanden skäl att hämnas direkt. Polisen får bara hälften av det begärda. Polisen, som ledningen nu sakta tycks riva ned och snart tagit av dem den nyttiga samhällsrollen, med sina politiska chefers goda vilja verkar det som.

KommenteraAvbryt svar