Kvinna dödad av Tiger i Kinesisk djurpark.

En kvinna klev ur sin bil (!) inne på ett safariområde i Badaling Wildlife World, utanför Beijing. Man får köra igenom parken (ungefär som på Kolmården) men absolut inte kliva ur bilen. Denna kvinna blev överfallen av en Sibirisk Tiger som drog iväg med henne. Kvinnans 2 vänner, en man och en kvinna sprang efter varpå den andra kvinnan blev dödad av en annan tiger.

Alla som varit på Kolmården eller annan safaripark vet att man kör sakta med stängda rutor genom ett område fullt med vilda djur. Detta var precis på en sådan safari utanför Beijing, Kina som en kvinna valde att kliva ur bilen på passagerarsidan och gå runt bilen. Där blir hon attackerad av en Sibirisk Tiger.

När hennes 2 vänner sprang efter så attackerades hennes väninna av en annan tiger och dödades. Den första kvinnan som klev ur bilen först skadades allvarligt.

Vad får människor att kliva ur bilen bland vilda djur?  Solsting??  På flera ställen står det skyltar -Var rädd om ditt liv. Kliv aldrig ur bilen!  Ändå hände just det. Under utredningen så är safariparken stängd.

Det har hänt många olyckor med vilda djur den senaste tiden. Pojken som ramlade ned i björnhägnet,  pojken som togs av en alligator på Disney resort i Florida, Leoparden i Rio och nu detta.  Denna händelse var speciell eftersom kvinnan valde att inte följa de regler som gällde.

Om man läser på Beijing´s turistbyrå så är denna parken känd för att föda upp många vilda djur. De har över 10.000 djur inklusive olika björnar, leoparder, Sibiriska tigrar och vargar.

CNN

 

8 thoughts on “Kvinna dödad av Tiger i Kinesisk djurpark.

  1. Professorerna Lynn och Vanhanen skrev 2002 boken ”IQ and the Wealth of Nations” där man konstaterade att området med högsta genomsnittliga IQ var Sydostasien (Kina, Taiwan, Korea och Japan). Det är svårt att tro det när man ser denna video men man måste hålla i minnet att genomsnitt är genomsnitt.

    Å andra sida skrev William Congreve ”Heaven has no rage like love to hatred turned, Nor hell a fury like a woman scorned”. Någonting gjorde antagligen att hela proppskåpet löste och resultatet blev att hon blev ordentligt riven och tuggad på av en sibirisk tiger medan en som försökte rädda henne fick plikta med livet.

  2. Så jäkla typiskt kineser, de bryr sig inte om något som helst. Efter att ha rest därute i snart 20 år så har jag förstått att de är totalt oberäkneliga.

  3. Ytterligare en anledning till att kvinnor inte skall inneha positioner där man måste fatta livsavgörande beslut… Eller hur Frau Merkel…

    Nej, jag har absolut inget emot kvinnor, tvärtom, men det finns avgörande skillnader som inte kan förnekas… Vilka står med plakat ”Refugees Welcome” överallt i Europa…

KommenteraAvbryt svar