INVANDRARVÅLD. Ett stort bråk utbröt på söndagskvällen på ett asylboende i Hällestrand, norr om Strömstad. Polisen ryckte ut med fem patruller. – Vi har fått samtal från de som bor där, från personal och från grannar. Vi har flera patruller på plats. Ambulansen är också där, sa Mikael Claesson Hygrell, gruppchef vid polisen i Region Väst.
-Pettersson konstaterar att det är multikulturell underhållning, kvinnor, män, barn, sunni, shia, kristna, muslimer, araber, afrikaner. Det är precis vad det tråkiga Sverige behöver…
Fem patruller, tio man, fem bilar…det är lugnt.
Vad kostar en polis?
– En polisman kostar 920 kronor/timme.
– En båt 1 200 kronor per timme.
– En häst 390 kronor/timme.
– En hund 320 kronor/timme.
– Kilometerkostnaden per bil är 4 kr.
– Kilometerkostnaden per motorcykel är 5 kr.
– En Helikopter kostar 15 200 kronor/timme.
Källa: Göteborgspolisen 2011

Felpost! Hamnade på fel inlägg!
Hmmm. .. om det stämmer att det var ensamkommande unga mäns urartade fotbollsturnering som sk fulmedia rapporterat så bevisar det återigen att msm hatmedia döljer fakta… igen.
Hur ska de krångla sig ur den om det är korrekt?
Var inte ens i närheten där så jag kan inte säga varken bu eller bä.
Någon som vet?
Varför är en hund eller en häst så mycket billigare??? Dom gör ju 5-6 polismäns arbete.
Vänsterns och miljökommunisternas lösning, som de öppet propagerar för, är ju att ge alla PUT så minskar stressen och konkurrensen mellan ”de nyanlända”. Och slagsmålen försvinner….
Visst. Och vad med stressen för ”de gammelanlända”, dvs vi som bott här i många många år…. och vad med ”konkurrensen”…. om bostäder, utbildningsplatser och jobb??
I Hässleholm – denna lilla betöntade ort med 15 000 invånare i tätorten, där går det idag 300 sökande på varje hyreslägenhet. Men till de ”nyanlända” är kommunen ”skyldig” att ordna en bra bostad. Som ”de nyanlända” dessutom slipper att betala för med egna pengar. Kul utveckling…
Storslagsmål kommer att flytta från asylpalatsen till gator och torg. Inte för att göingarna skulle gå till angrepp med påkar och knytnävar. Men när asylanterna från Långtbortistan ser med avund på att asylanterna från Tvärtomien fått en bättre lägenhet.