2016-02-14 09:51, Rån övrigt, Eskilstuna
Rån och grov misshandel
Eskilstuna
07.54 fick vi in bråk på Nyforsgatan i Eskilstuna. Den som ringde till (det var flera samtal) oss sa att det var 6-8 somalier som bråkade ute på gatan.
Någon av anmälarna sa att de sparkade och slog på en som låg. När polis kom till platsen så hade flera personer gått därifrån. Målsägaren påträffades och kördes av polis till Akuten på Mälarsjukhuset. I nuläget okända skador. Därefter greps 4 män födda 1986, 1988 och två stycken födda1987. Dessa herrar kommer att förhöras och därefter så kommer en åklagare bestämma om de kommer att anhållas eller om de får släppas ut. De är misstänkta för rån och grov misshandel.
Anette Wilhelmsson, Vakthavande Befäl
-Pettersson noterar att våra vänner på Eskilstuna-Kuriren inte vill att det ska komma till allmänhetens kännedom hur det ser ut i samhället…

Sveriges Radio ”glömde” att det var somalier
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=6368097
Välkommen till det nya förstörda Sverige! Det dräller av svartingar och tiggare överallt. Det är riktigt obehagligt och jag avskyr de som är ansvariga för att det har fått bli så här = slappa politiker som vill visa hur ”duktiga” Sverige tar ansvar! Visst ansvar tas men inte för den egna befolkningen. Fy f_n!
Björn…korrekt….och glöm inte 87:ans ANSVAR, alla 25% som av gammal vana röstar på de skyldiga till eländet, främst Socialdemokraterna!
Det är sådan personer som skall rädda Sveriges välfärd har politiker lovat.
Vid den tiden på morgonen var de på väg till JOBBET eller!!!!!! Sätt ett frimärke i arslet på dem och skicka tillbaka…..
Finns ingen postgång till Somalia!