INVANDRING. Vi har de senaste dagarna läst om att Migrationsverket betalar 572 kronor för tre mål mat om dagen till asylsökande. Nu har någon klok person på verket kommit på att det är fullständigt orimligt och sagt upp avtalet, det är bra men vi vet inte hur länge det gällt eller om det finns fler liknande avtal.
Migrationsverket säger själva att gränsen för tre mål mat om dagen är 150 kronor per person och dygn, det är rimligare men ändå mycket.
Stockholms stadsmission ordnar exempelvis en lunch för behövande för 25 kronor per portion enligt blanketten ned. Frukost och middag borde gå att ordna för samma pengar så 75 kronor per person och dag om dom får sköta servering åt de asylsökande. Men vi ska inte vara knussliga, säg en 100 om dan så kan vi slänga med lite mellanmål och lördagsgodis till barnen.
Stadsmissionen har visserligen många frivilliga som jobbar gratis åt dem men asylförläggningarna kryllar av starka unga mäns om säger att de inte har något att göra så det borde inte vara något problem.
-Pettersson föreslår att Migrationsverket köper maten av Stadsmissionen alternativt att stadsmissionen tar över hela Migrationsverket…

Till våra gamla får maten inte kosta mer än 15 kr
Servera samma mat till flyktingarna då drar dom nog snart hem igen.
Det borde de inte kunna klaga på kan våra gamla äta den så ska det fan duga till dom med
http://www.svt.se/sveriges-basta-aldreboende/del-3-ska-inte-de-gamla-fa-god-mat/
Det är kanske ingen som vill leverera billigare mat i och med att dom vet att det är kris o kaos?
Reblogga detta på johan herrgård och kommenterade:
De kan väl äta skolmat. Den äts av muslimer dagligen. Jävla gnäll. Förlåt KÄBBEL…apråpo trängslet och 18000 per månad/person