10 thoughts on “Musik till fredagsölen

  1. En liten hälsning från bloggens egen sydamerikan med tanke på
    att Stenbock lyckades förväxla portogisiska med svenska vid
    första försöket.
    Sedan anmärker han på att jag presenterar mina favoriter.
    Hur är det nu Stenbock?Tror du att de som presenterar musik här
    inte presenterar sina favoriter?
    Här kommer en sång som heter ”leve fylleriet”.
    Sup mindre innan du skriver kommentarer.

    • @ Peter Kostin
      FAN! Nu måste jag gå och värma om glöggen, grrrrr vilka hrmm magar äääh jag menar kjolar HRRRM jag menar bra musik….
      😀

  2. Tack Stefan,
    för mjukhudade Petterssoniter, bjuder jag in till fredessdans med den bildsköne Marty Stuart och säger skål till ölen som bör spetsas med en whiskey chaser… (eller två, eller tre…)

    https://www.youtube.com/watch?v=6XJff9LPYgE

    Och en liten truddelutt från världens bästa plats, (ok, kanske efter Skåne…) God Bless Texas

  3. Idag vill jag ge en hyllning åt vår tids stora. Frank Sinatra skulle blivit 100 år i morgon. ”My way” sitter fint här. Trevlig Helg på er go’vänner!

    • Nu påminde du mig om min ”förra hemstad” Galten…. Mary som avslutar sin show på ett annorlunda sätt:

      • Ska tillägga att när jag vid ett tillfälle,råkade säga om en dam att denna såg bra ut.
        Frågade min fru,hur jag kunde veta detta ? ”Du har väl aldrig sett henne osminkad….eller ?”
        Ett av många bra svar från henne,som för mig blev en lära för livet !

    • En av mina favoriter!
      Jag gör det på mitt sätt, ja,
      fler än jag identifierar sig med denna text.

Kommentera