-Pettersson ser att SVT rapporterar att Medeltidsveckan är i full gång på Gotland. Gotlänningarna har det bra, bara en vecka medeltid. I Rinkeby/Tensta, Alby/Fittja, Bergsjön, Biskopsgården, Herrgården/Rosengård, Koppargården, Araby, Brynäs, Brandkärr för att bara nämna några platser i vårt land har de medeltidsvecka året runt…

På tal om veckor, SL kör med prideflaggor en hel vecka hyllandes maximalt en tiondel av befolkningen.
Nationaldagen kör SL med flagga en dag, en aktivitet för alla svenskar.
Proportionellt sett borde prideflaggorna flaggas i två och en halv timma, inte en vecka. Varför är en bög värd lika mycket uppmärksamhet som sjuttio svenskar?
Om jag vill plocka ner dessa prideflaggor, hjälper SL mig så att jag inte skadas?