Isolerade asylsökande inleder hungerstrejk

INVANDRING. Långa väntetider och en känsla av isolering är anledningen till att flera av de asylsökande på Vida Vättern vid Ödeshög har börjat hungerstrejka, enligt Corren. Förhoppningen är att kunna påverka myndigheterna. – Det är som att bo i ett fängelse, säger Ahmad från Syrien till tidningen Corren.se.

-Pettersson håller med om att Vida Vättern ligger lite ensligt men det är fritt fram för pojkarna som artikeln handlar om att återvända till Syrien där det är lite mer hålligång…

21 thoughts on “Isolerade asylsökande inleder hungerstrejk

  1. Har någon av Er varit där och sett hur det förhåller sig? Vet någon av Er vilka det är som bor där, Har någon av ER någonsomhelt kunskap i ämnet:
    Retoriken här är under all kritik. Direkt pinsamt.

  2. Res hem, så slipper fanskapet att känna som att
    han sitter i fängelse! Detta är en av dessa storljugare
    som säger sig att ha flytt för sitt liv, och sen sitter och
    gnäller om allt.

  3. Ja det blir säkert långsamt och tråkigt för dom när dom nu måste göra en paus i mördantet och dödandet och dom kan ju t.o.m. förlora sin färdighet att skära huvudet av folk! Men…kanske skulle vi tipsa 7-klövern att dom åker dit…
    Janne

    PS. Och ta med pissruskan Schyman också!

  4. Yeah, right! De är isolerade, ingen ort i närheten, inget hus att göra inbrott, inga människor att råna, misshandla, våldta och mörda!
    Ut med packet!

    • Ni har kläder på kroppen och mat i magen.
      Inga bomber faller runt stugknuten.
      TV:n fungerar och solen skiner.

      Det ni klagar på er en traditionell SVENSK semestervecka!

      HÅLL KÄFTEN ERA SATANS MUSLIMSKA SVIN!

  5. Skicka tillbaka personerna. Dom kan inte vara riktiga flyktingar som kommer från nått tältläger. För en sådan person skulle vara lycklig över att ha kommit ifrån krig och svält.

KommenteraAvbryt svar