OECD totalsågar svenska skolan

SKOLAN. OECD lämnade igår över en utredning av den svenska skolan till regeringen, efter att alliansregeringen beställt just en sådan utomstående granskning från OECD. Rapporten totalsågar den svenska skolan, men ger också en detaljerad åtgärdsplan för hur svenska skolan ska kunna lyftas. Utredningen ska nu utredas och begravas, då inga åtgärder passar in i den ideologiska uppfostringsanstalten skolan. Lära sig bör svenska barn göra hemma.

I stort sett hela OECD:s utredning är citerbar, och av en kvalitet man inte ser i svenska utredningar. Sakligt, objektivt och kärnfullt. Både kritik framförs, samt lösningsförslag, och utan den sedvanliga politiska och ideologiska ankdammen som gäller i svenska utredningar.

– Pettersson vill gärna påminna om att sedan 1970-talet har 400 hundra års erfarenhet slängts på soptippen av dagens politiker. Två svenskar – en byggde upp och en rev ned

Läs mer om skolan på Lars Wilderäng blogg Cornucopia

”Om man inte undervisar eleverna i matematik så lär de sig inte heller någon matematik”-grafen

2015-05-05_1046

”Om eleverna inte är i skolan kan de inte heller lära sig någonting”-grafen

2015-05-05_1047

27 thoughts on “OECD totalsågar svenska skolan

  1. Den enda möjligheten att höja kvaliten på skolan är att segrea den, det måste bli en segrerad skola. Svaga elever måste gå i speciella klasser och de som lyckas bra i de klasserna skall kunna ha möjligheten att genom test komma in i de bättre klasserna.
    Orsaken att det blivit på de här viset är politikernas invandringspolitik, där man bedriver en helt okontrollerat asylinvandring till stor del från Nord Afrika. Att det skulle bli den här utvecklingen på skolan var mycket lätt att förutse. Det har kommit in mycket människor till landet men skolan har inte byggts ut det behövs mer skollokaler, med mindre elevantal och naturligtvis fler lärare och speciallärare.
    Skolor bränns ned istället av hatiska elever till skolan, som sedan tystas ned av myndigheterna.
    Det finns områden som kan kallas gröna områden där höginkomsttagare politiker och journalister är bosatta alltså de välbeställda och inflytesrika i samhället, men där finns inga asylinvandrare, och skolorna i de områden har en mycket hög klass.
    Om inte de rätta åtgärderna vidtages har det ingen betydelse hur mycket pengar som öses på skolan, det kommer inte att ske någon förbättring.
    Med skolan måste man gå till roten och inse var felen finns, men de politikerna som nu styr landet kommer aldrig att vilja inse problemen, som de själva har skapat.

    • Det behövs ansvarsfulla föräldrar som vill sina barns bästa, inga sådana som väller in från Afrika, för att leva på svensk välfärd !

  2. Pettersson väljer ut delar som passar hans agenda och det är att klaga och åter klaga, till och med Petterssons lokaltidning tröttnade på allt klagande. Så nu är Pettersson, fråntagen sin yttrandefrihet tycker han
    .

    • Kan du inte ersätta honom hos SN ? Idioter och efterblivna som du, är välkomna i det organet !

    • Albin, här tolererar vi att Albin klagar och klagar men det är klart Albin kan inget annat och vi måste vara snälla och låta alla komma till tals eller hur Albin?

    • Yttrandefriheten är kraftigt naggad i kanten av såna som dig albin,det är därför vi hänger här. Men vad du gör här är för mig en gåta. Du sympatiserar ändå inte med en sund värdegrund där man sätter sitt land och dess befolkning först utan anser att det är rasism. J…..a f….a!

  3. Skolan lär ju fortfarande ut till barnen att det är flyktingar från Syrien som kommer i båtarna på medelhavet – när barnen själva kan se bilder på överlastade båtar med afrikanska män.

  4. Orsaken att skolan har rasat i kvalite beror på den helt okontrollerade asylinvandringen. För den svenska industrin är det nödvändigt att det finns en spetskompetens och den kan uppnås med en segrerad skola med de förhållande som nu blivit.
    Hela samhället går mot en segreration med stora klasskillnader och den utvecklingen kommer det att bli med skolan också.
    Det är politikerna som har styrmedlen och de har styrt samhället mot segration, som kommer att leda till ett klassamhälle.

  5. Som barn av den gamla skolan, dvs. folkskola, real- resp. flickskola, gymnasium finns det enligt min mening endast följande för att rädda skolan (och Sverige). 1) Förstatliga skolan – först då kan den bli likvärdig över hela landet, först då finns det resurser att ta ett komplett grepp över lärarutbildning och karriärvägar. Kommunerna har varken kompetensen eller kapaciteten. 2) Återinför den gamla skolan, dvs. före grundskolan. Den skolan hade verkligen en utjämnande effekt och tillvaratog begåvningsreserven. 3) Återinför ordningsregler, betyg i uppförande och ordning och håll på dessa regler 4) Låt nyanlända tenta sig in i den årsklass de kunskapsmässigt hör hemma i. 5) Alla elever har inte samma behov och förutsättningar, se till att det finns klasser för studiemotiverade också och inte bara idrottsintresserade. 6) Låt inte journalisterna styra verksamheten med snyfthistorier. 7) Ställ krav!

    • eva :
      Instämmer med dig i varje mening………………detta kan dock endast ske i ”den bästa” av världar och Sverige hör inte till dem.

  6. Tänk vilken nesa för landets skolpolitiker,att behöva informeras av OECD över alla de brister som ”vanligt folk”,upptäckt för årtionden sedan…

  7. Det har varit mycket på nyheterna om OECD-rapporten. Mannen som var ansvarig för undersökningen förklarade i enkla och klara ordalag vad som var fel och föreslog förändringar för att snabbt komma tillrätta med problemen.

    Tyvärr tror jag nu inte att sådana som Löfven och Fridolin kan ta till sig och använda sig av råden – vi får väl se.

    Förvånad blev jag över att inte ett ord nämndes om alla de barn vi har i skolan från utomeuropeiska länder! Jo, vid ett tillfälle gjordes en jämförelse mellan två närliggande grundskolor. Den första hade nästan bara invandrarbarn, mycket få lyckades ta sig till gymnasiet. Den andra hade 100% etniskt svenska barn och alla tog sig vidare. Frågan blev då (av reportern) hur man kunnat tillåta svenskar att sätta sina barn där?

    På den nivån ligger debatten i PK-media…..

  8. Inte minst så är de katastrofalt dåliga resultaten för svenska studenter en fråga om attityden till studier. Det är enkelt att se från andra länder, enorma gap mellan elever från studiemotiverade familjer och motsatsen.
    Familjens attityd är enormt viktig…………………………behöver inte precisera, alla som följer med i politiken vet.

  9. Som ni vet, är jag ingen ’true-born’ svensk, men jag instämmer med i allmänhet sunda principer som råder i sunda samhällen här och där i världen. Inte för att smila mig in hos svenskarna. Jag kan bättre än det. Bekanta och vänner håller också med.
    Vi är för segregerade skolor. Där skall det serveras och ätas fläsk som i alla tider. Skolavslutningarna skall hållas i kyrkan. Gärna lite ”Fader Vår” då och då. Ingen hänsyn skall tas till övriga religioners åsikter om de är motstridiga detta lands egna seder. Eleverna skall inte serveras ritualslaktat kött. Sjalar och andra kvinnoförnedrande plagg skall vara förbjudna. Språket skall vara svenska. Övriga språk begränsat till normala 2:a och 3:e språks-varianter. Inga kostsamma ”hemspråks”-alternativ. Tolkar skall inte finnas då svenska skall vara en förutsättning för effektiv undervisning. Flickor och pojkar skall vara helt jämställda och deltaga i samma gymnastik och simningsövningar. Listan kan bli längre …
    Snart kommer Albin med sina invändningar uttryckta på en otrevligt oljig och falskt anspråkslös ton.
    Go ahead, Bilan, make my day!

  10. Så här går det när dom som aldrig gått i skolan skall bestämma hur den skall bedrivas.
    Det beror till stor del även på att Sverige saknat invandrarpolitik i 9 år.

    • Grune :
      Sveriges politiskt korrekta etablissemang saknar sunt förnuft och har noll kunskaper i matematik, samt ett hat mot sin egen befolkning.

  11. Man måste dela upp skolan i 2 slags skolor. En för svensktalande och en för övriga.

    • I skolan för övriga lär man ut getvallning, halalslakt av kameler, balkongflygning, bidragsfusk, mordbrand, rinkebysvenska i tal och skrift för de mest begåvade eleverna dvs en halv procent.

  12. Det politikerna har ställt till med är omöjligt att göra något åt. Och det forsätter med oförminskad styrka. Att det skulle vara fel på lärarna när en kvinnlig lärare aldrig blir accepterad av en uppkäftig muselman är ju horribelt. Om fem år har skolan i Sverige halkat ännu längre efter.
    Lösningen för svenskar är mer segregering.

  13. I stället för att lösa problem och ta tag i skolan så skyller Björklund och Fridolin på varandra. Finns bara ett passande ord: PATETISKT!

Kommentera