Idag är det FN-dagen som firas till minne av att FN-stadgan trädde i kraft den 24 oktober 1948.
FN:s stadga inleds med: ”Vi de förenade nationernas folk, beslutna att rädda kommande släktled undan krigets gissel”…
Nog om detta, det är dags att skrota FN. FN är korrupt och åstadkommer nästan ingenting.
FN:s verksamhet kostar ungefär 30 miljarder dollar per år. Det är visserligen ingenting jämfört med världens samlade militärutgifter men när det mesta går till fasta kostnader, höga löner och byråkrati så… Skrota FN, starta om med något som kastar en tiondel och är mycket effektivare.
Jag menar en organisation som har som uppgift att främja och ”upprätthålla internationell fred och säkerhet” och inte kan göra något åt massmördarna i Isis med flera behövs inte.
Tanken bakom FN är bra, men när det gått så långt så det tjafsas värre än i Sveriges Riksdag, lägg ner och börja om…nåväl, FN-dagen är även allmän flaggdag så håll till godo.
Text: Richard Dybeck, 1844
Musik: Folkmelodi från Västmanland
1
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
2
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
3
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
Din fana, högt den bragderika bära,
Din fana, högt den bragderika bära.
4
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden

Every Kinda People Har ett utmärkt exempel på hur stor ”kammen” har vuxit på muslimerna i väst. Till Beatrix ära ger här en muslin ord från kooanen.
Det bästa är att hela orkestern går ut !
http://everykindapeople.blogspot.se/2014/10/muslimsk-dirigent-skrammer-slag-pa.html
Tack Pettersson, nu känner jag mina rötter jag är svensk.
När vi ändå njuter så låt oss njuta mycket mer. Ja mer !
Ett av förra seklets största skämt firar snart 70 år. Grattis alla pajaser som levt gott på denna röta….
FN är en tandlös tiger utan klor och dessutom halvdöd
av ålder.
Nej,FN har inte stoppat några krig och under utrotnings-
kriget i Rwanda sa Koffi Annan inte ett ljud.
Nej,lägg ner skiten.