"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
Heja SD!!! Ohh vad jag vill att ni får många % och knäpper både media och sveriges öppna era hjärtan personer på näsan. Snälla få Sverige på fötter och det snabbt för mina barns skull.
En del valundersökningar har ibland ”glömt” att SD finns i riksdagen sen förra valet och annars flitigt rapporterat att SD tappar väljare. Den lägsta rapporten jag såg gav SD 5 % i valet. Något liknande förekom i mindre skala inför EU-valet och vi vet vilket kaos det blev då. Ingen erkände SD:s framgång men väl F!:s som fick mycket färre röster.
Jag tror att SD går fram starkt och hoppas att konjunkturinstituten tvingas avskeda en massa inkompetenta efter valet.
Jag tror på mellan 15 -18 %, eftersom många väntar in i det sista med att släppa sin Sd-röst, för att det kan vara farligt att rösta på Sd, på grund av odemokratiska motståndare. Hur många individer ryms under de procenttalen.
Med alla invällare så är väl de röstberättiga runt 7 miljoner, men cirka 15 % brukar avstå från att rösta, det blir ca 1,05 miljoner. Då återstår sex miljoner
15 % av det är 900 000 och med arton procent blir det 1. 080.000. Låt oss hoppas att jag räknat för lågt.
Givetvis, eftersom det bara finns ett parti som vill Sverige väl,
så röstar man SD och ger samtidigt Svensk Media en
pungspark som dom kommer att känna av länge.
Ha ha den ursäkten var inte godtagbar med tanke på att du har möjlighet att förhandsrösta och då är du med om att tvätta bort ett mycket större byk än som får plats i tvättstugan, men jag antar att din kommentar var ett skämt. 🙂
Klart det var ironi! Men allvarligt menat, det brukar låta så bland svenskarna när något skall göras!
Nu pudlar de olika PK-organen,som sedan förra valets slutresultat gett sig f-n på att störta SD,genom falska väljarprognoser var och varannan vecka..
Deras båda älsklingspartier V(kommunisterna) och MP(även kommunister)har man piffat upp med höga siffror,samtidigt som man dragit ner SDs %-tal.
När nu valdagen närmar sig,går prognoserna/utvecklingen exakt efter samma mönster,som inför förra valet.Visserligen uppger nu SIFO 11 % för SD,när andra fristående typ SENTIO,ger någon %-enhet mer !
Sammantaget innebär detta troligen ett slutresultat,på mellan 12-13 % för landets enda oppositionsparti.
Vänner sätt redan nu Champagnen till kylning !
Även jag har kommit fram til den siffra du nämner, förr skall jag säga, men du undrar jag om man inte får höja SD procent några knäpp efter SVT:s fadäs.
Heja SD!!! Ohh vad jag vill att ni får många % och knäpper både media och sveriges öppna era hjärtan personer på näsan. Snälla få Sverige på fötter och det snabbt för mina barns skull.
En del valundersökningar har ibland ”glömt” att SD finns i riksdagen sen förra valet och annars flitigt rapporterat att SD tappar väljare. Den lägsta rapporten jag såg gav SD 5 % i valet. Något liknande förekom i mindre skala inför EU-valet och vi vet vilket kaos det blev då. Ingen erkände SD:s framgång men väl F!:s som fick mycket färre röster.
Jag tror att SD går fram starkt och hoppas att konjunkturinstituten tvingas avskeda en massa inkompetenta efter valet.
SD!
Har klarat av alla tre valen i dag. Kollade av, röstsedlar på plats i lokalen.
Jag gissar på 15,9 just nu och det är två veckor kvar så det kan svinga till till 27% också.
done done done, Riks SD, kommunalt Blank, Landsting blankt
Jag tror på mellan 15 -18 %, eftersom många väntar in i det sista med att släppa sin Sd-röst, för att det kan vara farligt att rösta på Sd, på grund av odemokratiska motståndare. Hur många individer ryms under de procenttalen.
Med alla invällare så är väl de röstberättiga runt 7 miljoner, men cirka 15 % brukar avstå från att rösta, det blir ca 1,05 miljoner. Då återstår sex miljoner
15 % av det är 900 000 och med arton procent blir det 1. 080.000. Låt oss hoppas att jag räknat för lågt.
Givetvis, eftersom det bara finns ett parti som vill Sverige väl,
så röstar man SD och ger samtidigt Svensk Media en
pungspark som dom kommer att känna av länge.
Har redan röstat det blev trippel SD
Truly sorry, kunde inte vänta med att förpassa dilettanterna, så det är redan avklarat. 🙂
En glädjande nyhet i dagens ”Skånska” lyder:Valtemperaturen stiger i Hörby.Kan detta bero på SIFOs senaste bulletin ? 😉
Skulle gärna vara med, men jag har tvättstugan.
Ha ha den ursäkten var inte godtagbar med tanke på att du har möjlighet att förhandsrösta och då är du med om att tvätta bort ett mycket större byk än som får plats i tvättstugan, men jag antar att din kommentar var ett skämt. 🙂
Klart det var ironi! Men allvarligt menat, det brukar låta så bland svenskarna när något skall göras!
Nu pudlar de olika PK-organen,som sedan förra valets slutresultat gett sig f-n på att störta SD,genom falska väljarprognoser var och varannan vecka..
Deras båda älsklingspartier V(kommunisterna) och MP(även kommunister)har man piffat upp med höga siffror,samtidigt som man dragit ner SDs %-tal.
När nu valdagen närmar sig,går prognoserna/utvecklingen exakt efter samma mönster,som inför förra valet.Visserligen uppger nu SIFO 11 % för SD,när andra fristående typ SENTIO,ger någon %-enhet mer !
Sammantaget innebär detta troligen ett slutresultat,på mellan 12-13 % för landets enda oppositionsparti.
Vänner sätt redan nu Champagnen till kylning !
champagnen, den ta jag fram när jag se att SD få inflyttande och backa upp sina medlemmar
Jag tro på dina siffror 12-13% verka realistisk, om nu inte SD ledning klantar sig
Även jag har kommit fram til den siffra du nämner, förr skall jag säga, men du undrar jag om man inte får höja SD procent några knäpp efter SVT:s fadäs.
Många med mig (SD)
Den där vidriga slaskblaskan duger inte en att torka mina skitiga stövlar på !!
Jag är med!!!
Jag med!