Brunei nya sharia lagar tillåter stening av homosexuella – FN fördömer den nya strafflagen.
Rupert Colville , talesman för FN: s Comissioner för mänskliga rättigheter (OHCHR) säger: ”Tillämpning av dödsstraff för ett så brett spektrum av brott strider mot internationell rätt.” Uttalandet gjordes som svar på Brunei nya strafflagen, som tillåter dödsstraff genom stening för en rad olika brott, däribland samkönade sexuella relationer, äktenskapsbrott, våldtäkt, utomäktenskapliga affärer och att offentligt förklara sig själv för att vara icke-muslim. Brunei, som har en muslimsk majoritetsbefolkningen och håller på att införa sharialagar,har tidigare haft ett 10-årigt fängelsestraff som det maximala straffet för sex mellan personer av samma kön.

Brunei? Hmm, det är ju där kungens kompis – han som enligt ”kungsord” har så fin kontakt med sina undersåtar – är envåldshärskare. Jomen, tjusigt umgänge våra kungligheter har – diktatorer, araber, gamla nazister…
Stening av bögar, det du Jonas Gardell…
Jonas Gardells sista berömda ord innan bilan föll:
Du brossan, det där du sa om i islam, jag börjar undra om det stämmer!
i Europa avskyr vi stening. I Europa har vi en i nästan allt en gemensam samsyn. Europa blir starkt när vi samarbetar,, vår hemmamarknad blir stor , vi kan utveckla ekonomin och bli starka konkurrenter med USA, Kina och Ryssland. Jag hoppas på att i framtiden även Ryssland kommer med i EU.
Du hoppas väl också,att Ryssland ockuperar oss
Jag ser det snarare som att ryssarna befriar oss och längtar till den dagen Gotland tas upp i det storryska riket (övriga landet lär de strunta i ungefär som man skär bort fettet på en god köttbit). Då skall jag och min familj fly dit och låta förfallet av det som en gång var Sverige fullbordas.