One thought on “Mästarnas mästare

  1. Maffig, underbar musik för oss okultiverade musikkonsumenter, tack för det!

    FjärranÖsternRedaktionen återuppväckte i samma stund även mitt intresse för Europas historia.

    Detta musikstycke härstammar från Wienna, Österrike och är tillägnat Field Marshal Joseph Radetzky, efter slaget vid Custoza i norditalien, år 1848.
    Han försvarade (av Österrikarna) ockuperat territoriun mot Italiensk frigörelse och vann 2 slag, med oöverskådliga förluster på båda sidor.

    Varför kan inte folk ge f**n i att ockupera varandras territorium?

    Jag efterlyser lika snygg musik som vårdar minnet av belägringen av Wien 1529, (Wien var den stad som stod i vägen för fortsatt osmansk expansion in i Centraleuropa, TACK FÖR DET!), då det Ottomanska riket (Turkarna & muslimerna) fick smisk 2 gånger, och slokörade tvingades att återgå till att förtrycka sina egna kvinnor.

    500 år senare är packet tillbaka, nu med barnvagnar och koranen som vapen…

    Har vi inte lärt oss någonting på 500 år?

KommenteraAvbryt svar