Hijab – ett modeplagg

Insändare

Hunden skall skådas på håren. Dygden synas i klädseln. Kvinnor som täcker över behagen är mer värdefulla än oss vita syndare. Plaggen är moralmarkörer.

Även om kvinnor i hijab o liknande, är värda hälften av sin man, är de ändå överlägset mer värdefulla än ”orena” med håret synligt. Bäraren bringar heder över klanen som nu tagit i anspråk denna del av Sveriges rike.

De ärbara döljer sin hud. Som teckningen visar, kan detta göras på olika sätt, båda lika dygdiga och hyllande profeter och äkta män.

Hur tjejerna bygger tornet på skallen, vet jag ej, men löshår kan köpas på Indo-Pak. Kanske även träställningar.

Vad tjejerna främst signalerar: Det handlar om mode. Vi klär oss alla, enligt signalen vi vill ge till omgivningen.

Och damerna börjar nu klä ut sig som furstar och adel. Faraoner. De är härskare i sitt nya rike.

Med hälsning SB som även tecknat

hijab mode

KommenteraAvbryt svar