"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
Pettersson, det här är ju bara ett klart bevis på att ett budskap måste visas många gånger för att nå fram till mottagaren. Vi överöses av olika slogans och reklamerbjudanden, och annan information. Reklamen som ska få oss att köpa, upprepas därför många gånger om dagen under en period, därefter gör man en utvärdering, som oftast säger att kampanjen gick bra, försäljningen ökade. Det är precis samma sak med annan information också. Jag hade en liten aning om att jag sett det förut, men vetskapen att det inte gjorde så mycket, eftersom jag inte sett det ofta och länge. Sedan vet ju du också att en sådan här liten sak, går fort att lägga in och kräver ingen källhänvisning eller efterforskning och kan ge många sidvisningar fler än ett ambitiöst blogginlägg.
Alltså, det finns alltid folk som inte sett ditt inlägg om detta, och som alltså uppfattar det som nytt. Helt likt var det inte heller, skillnader fanns, men de ändrade inte på budskapet.
Marknadsföring är mycket psykologi, och där använder man sig av den här typen av information genom bilder, kombinerat med en slogan.
Pettersson, det här är ju bara ett klart bevis på att ett budskap måste visas många gånger för att nå fram till mottagaren. Vi överöses av olika slogans och reklamerbjudanden, och annan information. Reklamen som ska få oss att köpa, upprepas därför många gånger om dagen under en period, därefter gör man en utvärdering, som oftast säger att kampanjen gick bra, försäljningen ökade. Det är precis samma sak med annan information också. Jag hade en liten aning om att jag sett det förut, men vetskapen att det inte gjorde så mycket, eftersom jag inte sett det ofta och länge. Sedan vet ju du också att en sådan här liten sak, går fort att lägga in och kräver ingen källhänvisning eller efterforskning och kan ge många sidvisningar fler än ett ambitiöst blogginlägg.
Alltså, det finns alltid folk som inte sett ditt inlägg om detta, och som alltså uppfattar det som nytt. Helt likt var det inte heller, skillnader fanns, men de ändrade inte på budskapet.
Marknadsföring är mycket psykologi, och där använder man sig av den här typen av information genom bilder, kombinerat med en slogan.
Lånat och lånat. Vi hade den här den 17 mars i år och jag tycker vår variant var bättre.
http://petterssonsblogg.se/2013/03/17/skilda-varldar-3/
Den bild som är märkt West, kan med fördel även
klistras på våra PK politiker som verkar vara både
blinda och döva!
Lysande, helt enkelt.