"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
En forskare i Boston vill ha tillgång till den döde Bostonbombarens hjärna för att undersöka om det finns några skador på hjärnan orsakade av boxning som skulle kunna förklara hans ”våldsbenägenhet”.
1963-2000 var han gift med fotomodellen Anne de Zogheb och de fick fem döttrar. 2008-2009 var han gift med Anna Anka som han har en son tillsammans med. Anna Anka medverkade under hösten 2009 i TV-serien ”Svenska Hollywoodfruar”.
Som kuriosa kan nämnas att Paul Anka talar svenska på EP:n ”Adam & Eve” under tidigt 1960-tal och att han enligt uppgift är den som okrediterat ”ringer i klockan” på Lill-Babs och Little Gerhards inspelning ”Skoldags” då han under ett Sverigebesök 1959 råkade befinna sig i samma studio. Lite mer fakta finns om filmer m.m i svenska Wikipedia, men mycket mer i engelska Wikipedia
”De som verkat för och tydligen accepterar islamisten Abdirisak Waberi som svensk riksdagsledamot ska kraftigt fördömas då deras brott är vida större än Sverigedemokraternas verbala uttryckssätt”, skriver Olle Ljungbeck i ett inlägg på Höglandsnytt Debatt.
Nyligen ondgjorde sig medierna över en Sverigedemokrat (jag kan inte namnet), som då han sett hur vidskepelse kan få människor att utföra de mest extrema hemskheter och våldsdåd uttryckte sig på ett sätt, som man ”inte får göra” om man skall kallas rumsren. Att vem som helst kan frångå ett ”bildat språk” när man ser hur ex vidskepliga människor skär av armar och andra lemmar, på t ex levande albinos för att ha dem som fetischer, borde vi alla våga erkänna.Read More »
Rapport hade vid 19:30 i går kväll en genomgång av samtliga oppostionspartiers vårbudget. Förslag och politik från S, V och MP nämndes medan SD avfärdades med en enda mening av Mats Knutsson ”Sverigedemokraterna kör som vanligt sin egen grej, och det var väntat”
Under de senaste tolv dagarna har c:a 15 asylsökande, främst från Afghanistan, hungerstrejkat utanför Migrationsverkets lokaler i Boden och i ett boende i Umeå.
En del hungerstrejkar för att de fått avslag på sin asylansökan, andra har inte fått något beslut ännu men hungerstrejkar för säkerhets skull.
I dag beviljas cirka 75 procent av de asylsökande från Afghanistan uppehållstillstånd. De återstående har möjlighet att överklaga Migrationsverkets beslut i en vanlig svensk domstol.
I Sverige sker asylprövning individuellt i varje enskilt ärende och det accepterar inte afghanerna, de vill behandlas som grupp.
-Pettersson tycker nog inte det är några problem, ta ett kollektivt beslut och skicka hem samtliga omedelbart. Så farligt kan det inte vara i Afghanistan eftersom de män, som vanligt bara män, som kommit hit borde klara sig bra bland de gamla, kvinnor och barn de lämnat kvar i landet.
En Ferrari FF, märkt med Dubaipolisens distinkta gröna och vita färger, avtäcktes vid en ceremoni vid foten av Burj al-Khalifa, världens högsta byggnad i torsdags.
Den italienska sportbilen ansluter sig till den Lamborghini Aventador, som avtäcktes i Dubais Mall, stadens mest exklusiva shoppingcentrum den 11 april.
”Dubai är en unik stad och det unika ska speglas även i polisens patrullbilar,” sade Dubais polischef generallöjtnant Dhahi Khalfan Tamim.
”Vi har blivit positivt överraskade av människors reaktioner på Lamborghinin så vi beslöt att skaffa en Ferrari också,” sa han till Gulfnews.com
Bilarna ska användas som avskräckande exempel för ägare av snabba fordon, som tänkt sig att bryta mot gällande hastighetsbegränsningar.
-Pettersson undrar bara när polisfacket i Sverige ska börja skylla den dåliga uppklarandeprocenten på urusla arbetsbilar och kräva lite ståndsmässigare fordon.
Ni har förut här på Petterssons kunnat läsa om 1:a majtåg i Kalix och Norrköping som ställts in.
Nu är det dags för Falkenbergs sossar att ställa in. Man kan inte längre uppbringa tillräckligt mycket folk för att fira i Falkenberg samtidigt som i grannstaden Halmstad. Dags att lägga ned skiten? De flesta tillbringar ändå dagen i sommarstugan och med betydligt roligare saker.