Systembolaget stoppar pinuppa

Det danska brygggeriet Amager Bryghus lanserar en ölserie med sju smaker – en för varje dödssynd – på svenska Systembolaget.

De sju dödssynderna är Högmod, Girighet, Vällust, Avund, Frosseri, Vrede och Lättja.

Etiketternas design varierar. Vrede symboliseras av en arg bock och det som illustrerar lättja hämtas från åttiotalsfilmen The Goonies.

När bryggeriet skulle fixa fram flasketiketten för begreppet Lust valde man en tecknad kvinna med yppiga former i ett
badkar.

För mycket av det goda, resonerar Systembolaget så när ölen lanseras den 2 maj är pinuppan censurerad och utbytt mot en svart platta på flaskorna.

-Pettersson undrar vart tog glimten i ögat vägen…men Amager Bryghus tackar nog för reklamen.

Sydsvenskan 

5 thoughts on “Systembolaget stoppar pinuppa

  1. Muslimer kunde ju kännetecknas av lättja,
    Vrede av en rabiat Islamist, Högmod av
    Moderater, Girighet av Sossarna, samt
    Vällust av Sverige demokrater, samt Frosseri
    av resten av sjuklövern!

  2. minsynpasaken – Sverige, Europa, världen – Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
    minsynpasaken skriver:

    Ack ja, var tog den gamla fina svenska synden vägen? Nu har vi istället fått den mindre fina svenska censuren…

KommenteraAvbryt svar