Det danska brygggeriet Amager Bryghus lanserar en ölserie med sju smaker – en för varje dödssynd – på svenska Systembolaget.
De sju dödssynderna är Högmod, Girighet, Vällust, Avund, Frosseri, Vrede och Lättja.
Etiketternas design varierar. Vrede symboliseras av en arg bock och det som illustrerar lättja hämtas från åttiotalsfilmen The Goonies.
När bryggeriet skulle fixa fram flasketiketten för begreppet Lust valde man en tecknad kvinna med yppiga former i ett
badkar.
För mycket av det goda, resonerar Systembolaget så när ölen lanseras den 2 maj är pinuppan censurerad och utbytt mot en svart platta på flaskorna.
-Pettersson undrar vart tog glimten i ögat vägen…men Amager Bryghus tackar nog för reklamen.

Muslimer kunde ju kännetecknas av lättja,
Vrede av en rabiat Islamist, Högmod av
Moderater, Girighet av Sossarna, samt
Vällust av Sverige demokrater, samt Frosseri
av resten av sjuklövern!
Åk till Bordershopen där finns nog ölet med ocensurerad etikett till ett kanonpris.
Ack ja, var tog den gamla fina svenska synden vägen? Nu har vi istället fått den mindre fina svenska censuren…
Jag är bara förvånad över att dom inte valde att sätta en burka på henne, då hade dom väl vunnit några PK poäng…
Borde nog ha varit en PK höna. Vi har många skäl till att följa Danmarks exempel, glädjen till exempel.