SD-politiker fick sitt hus beskjutet

LAHOLM. Gejbert Strömdahls (SD) hus blev beskjutet under onsdagen. Alla fönster i vardagsrummet är krossade. Politikern själv har inte träffats av skotten.

Beskjutningen har troligtvis skett någon gång mellan 14 och 22 under onsdagen och ska ha skett med ett kolsyre- eller luftvapen.

Detta är inte första gången som det sker skadegörelse mot Strömdahl. Natten mellan 30-31 oktober blev hans däck sönderskurna och fick bilen graffitimålad.

– Det är ingen tvekan om att det har med mitt politiska uppdrag att göra, säger Strömdahl om händelserna.

Enligt uppgift har det kommit ett anonymt hot mot Strömdahl till polisen där de ska ha uppmanats att ”ta hand om honom”, annars skulle tipsaren ”ta hand om honom själv”.

-Pettersson undrar hur mycket utrymme Helin och Mattsson kommer att ägna åt detta?

HP

3 thoughts on “SD-politiker fick sitt hus beskjutet

  1. Enl vår ”älskade negerhövdings” uttalande,får ju vi som sympatiserar,och de förtroendevalda i SD själva skylla sig,som har valt fel parti!!
    Enl.dagens väljaromfrågan innebär detta uttalande,att 700.000 svenskar är fritt villebråd,för 7-klöverns extrema laglösa hordar…

KommenteraAvbryt svar