Utlandsfödda är inblandade i fler trafikolyckor än svenskfödda. Det gäller både när de sitter bakom ratten och när de rör sig i trafiken på annat sätt.
I genomsnitt är en manlig utlandsfödd bilförare inblandad i lite mer än dubbelt så många olyckor som en svenskfödd bilist.
Manliga bilförare från Mellanöstern är inblandade i olyckor nästan fyra gånger så ofta som svenskfödda förare medan kvinnliga bilförare från samma region är inblandade i mer än fyra gånger så många olyckor som svenskfödda kvinnor.
Det visar en rapport där Susanne Gustafsson vid Statens väg-och transportforskningsinstitut (VTI) och Torbjörn Falkmer vid Linköpings universitet har undersökt trafikolyckor under 2003 för VTI:s räkning.
– Vi vet ungefär vilka invandrargrupper som har det största behovet av extra information och utbildning, säger Torbjörn Falkmer till TT.
-Pettersson säger att det inte bara är i trafiken de behöver extra utbildning, de kan fan i mig inte göra något riktigt…har du räknat med dessa extra kostnader Myten Ullenhag och tror ni försäkringsbolagen tar hänsyn till detta eller får vi andra subventionera arabernas försäkringar? Ok, dum fråga ni behöver inte svara.
Försäkringsbolagens svammel om att alla grupper ska bära sina egna kostnader gäller nog inte i detta fall.
[…] inser varför araber är farligast i trafiken och att det är 270 % högre risk för trafikolyckor bland […]
[…] Araber farligast i trafiken […]
Dom har ju lyckats nar dom tar dod pa en vit- kristen- jude
[…] har tidigare rapporterat om att manliga bilförare från Mellanöstern är inblandade i fyra gånger fler olyckor än svenskar. Då gäller att båda har bilarna […]
[…] Vi på Petterssons har vid flera tillfällen tidigare tagit upp den stora överrepresentationen av araber-muslimer i trafikolyckor tex. HÄR […]
[…] Vi på Petterssons blogg har tidigare skrivit om arabernas kraftiga överrepresentation i trafokolyckor. Tex. HÄR. […]
[…] transportforskningsinstitut (VTI) och vid Linköpings universitet som vi tidigare refererat till HÄR visar förvisso att arabiska damer är inblandade i proportionellt något fler olyckor än […]
[…] inte heller har samma omdöme i trafiken som vi har vi tidigare skrivit om här på Petterssons, tex är araberna överrepresenterade med en faktor fyra i olyckor […]
[…] Mer om arabers bilkörning HÄR och HÄR […]
[…] Pettersson har vi tidigare HÄR berättat om arabernas kraftiga överrepresentation i trafikolyckor, 4 ggr mer för manliga och […]
[…] Att araber ofta har dåligt omdöme i trafiken och är överrepresenterade i trafikolyckor med en faktor 4 har vi tidigare berättat om HÄR. […]
[…] Ett tidigare inlägg om araber och bilar HÄR […]
Det är inte bara inom trafiken dom är farliga,
fråga sjukhuspersonalen, när dom väller in i stora horder
och kräver företräde framför andra!
Jo Tony så är det men oftast behöver dom inte kräva ens en gång för dom åker per automatik i gräddfilen tycks det som. Det var för ett tag sedan som en arab i Malmö skjuten i tån fick åka ambulans och man flyttade bort andra patienter för hans skull. Han fick behandling snabbt och sedan säng på infektionen vid nya akutsjukhuset. Dagen efter var han “frisk”.
Man blir så förbannad varför fick inte han ta sig dit själv som andra får, varför fick inte han sitta och vänta 8 timmar på akuten som andra får????
Hoppsan jag glömde länken för jag har skrivit om “tumultet”-
Kolla här……http://petterssonsblogg.se/2012/02/01/gangstergraddfil/
Försäkringsbolagens svammel om gruppers egna kostnader gäller mig veterligt endast unga män mellan 18-24. På radion för kanske 10-15 år sen var det någon försäkringsexpert, som förklarade att unga män mellan 18-24 var inblandade i flest svåra olyckor, och därför hade skyhöga förs.premier. En annan svindyr grupp som borde ha högre premier var kvinnor mellan 35-70. Dessa stod för ca 80% av parkeringsskadorna då de hade svårt att fickparkera, och knycklade till egen och andras bilar vilket orsakade stora kostnader för förs,bolagen. Antagligen blev det väl ett jävla liv på feminizterna, så den kostnaden torskade vi andra oxå på.
Finns det någon jävel som på fullt allvar tror, att svensken inte torskar på att pröjsa för dessa livsfarliga invandrare i trafiken?
Ofta kör dom utan försäkring, så problemen är dessutom än jävligare…
Till råga på allt kan de inte “läsa” handikappskylten för de parkerar alltid på handikapplats.
Det skriver jag under på. Jag har en handikappad kompis som är med om det beteendet ofta.
Jag gjorde en egen jämförelse i mellanöstern och sveriger år 2000.
I ett mellanösternland hade de över 3000 döda och motsvarande folkmängd i Sverige var 200.
Värre blir det när nu även importerna av Somalias normader,kommer att ratta runt på vägarna i Absurdistan…Tala om tuta och kör !!
Lite skillnad på att ratta en BMW eller att ratta en kamel…….