Av Stefan K
Säkert har ni tagit del av Jönköpings kommuns särskilda avtal med muslimska församlingar gällande skolelever.
Nu ska avtalet rivas och vet ni inte vad det handlade om, kan ni läsa Bahareh Anderssons suveräna artikel på Newsmill, länk.

Av Stefan K
Säkert har ni tagit del av Jönköpings kommuns särskilda avtal med muslimska församlingar gällande skolelever.
Nu ska avtalet rivas och vet ni inte vad det handlade om, kan ni läsa Bahareh Anderssons suveräna artikel på Newsmill, länk.
Det vore intressant att läsa orsaken till att någon vill att kommunala skolor ska skriva särskilda avtal med olika religiösa samfund.
Alla har rätt till sin åsikt och vi på petterssons dömer ingen för det. En debatt är välkommen.
Jag kan ge mitt svar till varför jag röstade nej. Vi har kristna, muslimska, katolska, judiska, ortodoxa, buddhistiska, en mängd små religiösa samfund i Sverige, samt ateister. Samtidigt förs debatter om den segregerade skolan. Inför man särskilda avtal för vart och ett av de religiösa samfunden, tror jag lärarnas situation blir omöjlig och svårigheterna att bedriva en vettig verksamhet tar överhand. Alternativet är att starta skolor eller bilda klasser utefter religiös tillhörighet och då har vi den segregerade skola politikerna försöker motverka.
Nu hoppas jag att du/ni som vill ha segregerade skolor utefter religiös tillhörighet ger er motivering.