"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
Du Gruvmor Waberi är moderaternas mannekängmuslim.
Klart som korvspad att han är deras alibi. Titta vi har en muslim i klubben då är inte vi rasister och så välkomna att rösta på oss alla Sveriges muslimer. Waberi hjälper till att fösa in valboskapen i ”rätt” fålla.
Ur led är tiden och Waberi likt de andra islamisterna i riksdagen har en agenda.
De bidar sin tid, när de tillräckligt många då…..
Eva-Marie
Finns det nån information på varför moderaterna 2010 satte islamisten Waberi på 5:e plats på kandidatlistan, alltså säkert inträde till Riksdagen?
Nånting måste partiet ju fått för den lilla ”tjänsten”.
Vet inte hur Waberi kom med på listan men misstänker att de etablerade partierna vill ha muslimerna inom sina respektive partier för att hindra att de startar ett eget muslimskt parti.
Däremot undrar jag om Waberi inte har dubbelt medborgarskap. Svenskt och somaliskt, han och partiet vägrar svara på den frågan och eftersom Waberi sitter i försvarsutskottet och Sverige nyligen hade ett krigsfartyg utanför Somalias kust tycker jag att det är klart olämpligt. Det får inte finnas någon tvekan om var folk har sina lojaliteter och i Waberis fall är det solklart. Han är i första hand islamist, i andra hand somalier och ev. på tredje plats svensk. Det har han tydligt visat i sina uttalanden.
Oj vilket vackert tal men är det inte han som går i spetsen för det vi ser idag massa bidragstagare som behövs för att det saknas arbetskraft och samma man sett till att dom som är sjuka måste ut och hjälpa dom som ska berika och rädda oss
Du Gruvmor Waberi är moderaternas mannekängmuslim.
Klart som korvspad att han är deras alibi. Titta vi har en muslim i klubben då är inte vi rasister och så välkomna att rösta på oss alla Sveriges muslimer. Waberi hjälper till att fösa in valboskapen i ”rätt” fålla.
Ur led är tiden och Waberi likt de andra islamisterna i riksdagen har en agenda.
De bidar sin tid, när de tillräckligt många då…..
Eva-Marie
Finns det nån information på varför moderaterna 2010 satte islamisten Waberi på 5:e plats på kandidatlistan, alltså säkert inträde till Riksdagen?
Nånting måste partiet ju fått för den lilla ”tjänsten”.
Vet inte hur Waberi kom med på listan men misstänker att de etablerade partierna vill ha muslimerna inom sina respektive partier för att hindra att de startar ett eget muslimskt parti.
Däremot undrar jag om Waberi inte har dubbelt medborgarskap. Svenskt och somaliskt, han och partiet vägrar svara på den frågan och eftersom Waberi sitter i försvarsutskottet och Sverige nyligen hade ett krigsfartyg utanför Somalias kust tycker jag att det är klart olämpligt. Det får inte finnas någon tvekan om var folk har sina lojaliteter och i Waberis fall är det solklart. Han är i första hand islamist, i andra hand somalier och ev. på tredje plats svensk. Det har han tydligt visat i sina uttalanden.
Reinfeldt är bara en i raden av politiker som kröker rygg för de nya svenskar som anländer. På vilkas bekostnad sker denna rövslickande agenda?
Läs om fler som skyller misslyckandet på andra http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/malmos-ansvariga-skyller-ifran-sig_6861839.svd
Oj vilket vackert tal men är det inte han som går i spetsen för det vi ser idag massa bidragstagare som behövs för att det saknas arbetskraft och samma man sett till att dom som är sjuka måste ut och hjälpa dom som ska berika och rädda oss
fast då hade han ju iofs inte fått lika mycket röster och vunnit valet. Moment 22.
Fast det han säger är ju helt rätt. Synd att han inte talar lika mycket klarspråk idag.