Kvinna lämnades i rullstol hela natten

Av Pettersson

En kvinna på ett äldreboende i Eskilstuna lämnades sittande i sin rullstol hela natten, skriver Eskilstuna-Kuriren. Det var först när morgonpersonalen kom som hon hittades.

– Det känns väldigt bekymmersamt, det som har hänt. Vi kan bara beklaga det inträffade, säger Inger Grindelid, kommunens chef över äldrevården, till tidningen.

Kommunen har nu inlett en undersökning av vad som hänt. Kvinnan ska inte ha skadats fysiskt av att bli kvarlämnad över natten.

– Pettersson tycker det är dags att förbjuda kommunala äldreboenden…vi kan inte låta dem som tänker på pengarna i första hand bedriva äldreomsorg!

Eskilstunakuriren

KommenteraAvbryt svar