FjärranÖsternRedaktionen
Forskningsresultat släpps fredags som visar att Afrikas länder söder om Sahara som investerar i utbildning läkare förlorar 2 miljarder USD per år på grund av att de färdigutbildade läkarna söker sig till rikare länder.

Sverige borde utbilda tillräckligt många läkare, ej vara beroende av importerade!

Jaha och det här är konstigt för att?
Låter rätt självklart att man utbildar sig för en billig peng och sedan när det inte finns jobb eller inte kan bli erbjuden ett som har med din utbildning att göra, söker sig någonannanstans.
Det här kanske våra politiker skulle ta till sig, och fundera varför våra ungdomar utbildar sig på högskola och universitet för att sedan raskt sticka utomlands och jobba….