Viva la France

Av Pettersson

Den 11 april blir det förbjudet att bära burka och niqab på offentliga platser i Frankrike.

Det är rätt beslut. Visserligen har vi något som kallas yttrandefrihet i västvärlden men vi får inte bära oss åt hur som helst. Vi får exempelvis inte bära nazistsymboler på offentliga platser.

Varför ska vi då tillåta en symbol som förtrycker och kränker halva världens befolkning?

Kvinnoförtryck är förbjudet. Burka och niqab förtrycker kvinnorna. Varför inte vara konsekventa och se till att tälten försvinner i vårt land också. Visserligen är de inte många här men ett enda vandrade tält är ett för mycket. Vi ska ha religionsfrihet, men vi ska också ha ett öppet samhälle.

One thought on “Viva la France

KommenteraAvbryt svar