Sydsvenskan rapporterar om att häxor måste skatta i Rumänien enligt en ny lag.
Nu måste häxor, astrologer, spågummor och modeller i Rumänien deklarera. I slutändan kan de också tvingas betala skatt. Regeringen i landet har velat stoppa skatteflykt och därför genomdrivit nya lagar från årsskiftet.
Astrologer spår att inkomster från deras kår inte kommer att rädda den rumänska statsbudgeten, eftersom få anlitar dem. Häxor har också kommit med kritik, men gläds åt utsikten till pension.
─ Om vi häxor tvingas skatta kommer vi att lägga en förbannelse över den rumänska lagstiftande församlingen, parlamentet uppger häxan Bratara Buzea och laddar med en förbannelse blandad med hundlort, jord och en nypa svartpeppar
