En nyhet, två tidningar

MEDIA. I går skrev vi om Storbråk mellan invandrarbarn på skola i Svalöv – de beter sig på ett alldeles förfärligt sätt och det var väl inget särskild med det.

Skånskan berättade att bråket handlade om en konflikt, där ett flyktingbarn mobbats av ett antal andra flyktingbarn. 

Sedan följer Skånskan helt riktigt upp med att specialutbildad personal kommer att sättas in från måndag för att säkerställa tryggheten bland eleverna.

Det var ingen litet tjafs utan ett rejält slagsmål, med många invandrare inblandade, med grov misshandel, en av grabbarna har fått nyckelbenet av slaget och en annan har en bruten arm.

Nåväl, – Pettersson ser att även hattidningen HD/Sydsvenskan tar upp saken och den beskrivs i stort sätt riktigt utom på en punkt. HD glömmer att berätta att det var kaos-babbar inblandade…

3 thoughts on “En nyhet, två tidningar

  1. för två månader sedan placera dem en flykting på min dotters dagis .beskrevs ”prao elev ifrån linåkerskolan ” i flödet på SchoolSoft (allltså denna skola som nämns i artikeln). Jag Chansa inte ! Hon fick vara hemma ! Som även andra barn fick göra den veckan ..

  2. Det står att Skånska Dagbladet ÖKAT sin läsekrets med 7% det senaste året. Man förstår varför…. den nakna sanningen, Watson. Elementärt. Läsarna är kloka nog och behöver inte Sydsvenskans redaktion för att tolka och ”förstå” nyheterna.

KommenteraAvbryt svar