Kebabgrossist överfallen – serverade svinkött till muslimer

DANMARK. Tidningen Ekstrabladet har undersökt kebabbarer och funnit att fyra av tio har serverat kebaber med fläskkött i. Det har fått en del muslimer att koka av ilska och 4-5 unga överföll en kebabgrossist på kontoret och spöade upp honom för att han sålt fläskkött till dem.

-Pettersson tycker att det är svinkul. Nu ser muslimerna att det inte är farligt, de har inte blivit sjuka  och de tyckte säkert att det var gott. Så sluta med den där skiten och ät som folk, sedan när ni vant er kanske vi kan ta en sup tillsammans…

Kebab svin

Svinigt halalkött!

Norska livsmedelsverket har hittat halal-produkter med upp till 30 procent fläskkött från tillverkaren Kuraas i Nordnorge. Detta trots att halalkött ska vara helt fritt från fläskkött och tillverkning och hantering ska följa muslimska halalregler. Prover från ett annat företag visade att köttet innehöll 60 % fläsk.

-Pettersson tycker att det är lite halvsvinigt att luras, men sådant känner muslimer till och ingen större skada har skett. Muslimerna har ätit, uppskattat maten och ingen har blivit sjuk, så kanske muslimerna ska sätta sig ner och äta med oss andra, kanske till och med ta en sup så blir världen genast lite bättre.

Kuuras

NRK.no