Romsk ungdomsradio får fortsätta sända

MALMÖ. Den nedläggningshotade romska ungdomskanalen Jek Dun Trin (Ett, två, tre) får 400 000 kr av Malmö Stad och kan nu fortsätta göra radio för unga romer i Malmö. Pengarna kommer från arbetsmarknads- och vuxenutbildningsutskottets budgetpost för nationella minoriteter.

Projektet kommer att följas upp och utvärderas av externa utvärderare kopplade till Lunds universitet.

Programmen sänds en gång i veckan, både i närradion och på webben.

-Pettersson ser att romerna fortsätter stjäla, 400 000 för sändning några timmar i veckan och att Sveriges Radio sänder på romani räcker tydligen inte…

P4