MALMÖ. Den nedläggningshotade romska ungdomskanalen Jek Dun Trin (Ett, två, tre) får 400 000 kr av Malmö Stad och kan nu fortsätta göra radio för unga romer i Malmö. Pengarna kommer från arbetsmarknads- och vuxenutbildningsutskottets budgetpost för nationella minoriteter.
Projektet kommer att följas upp och utvärderas av externa utvärderare kopplade till Lunds universitet.
Programmen sänds en gång i veckan, både i närradion och på webben.
-Pettersson ser att romerna fortsätter stjäla, 400 000 för sändning några timmar i veckan och att Sveriges Radio sänder på romani räcker tydligen inte…
