FN spår

Självaste FN slår hål på Socialdemokraternas myt om att Sverige ska ha EU:s lägsta arbetslöshet 2020. Minns ni vallöftet?

ILO, FN:s organ för arbetsmarknadsfrågor, spår istället att inte mindre än tretton EU-länder kommer att ha lägre arbetslöshet än Sverige. Alltså långt långt från Socialdemokraternas utlovade löfte. Sossarnas knähundar i LO har förstås åsikter om ILO:s prognos och LO:s chefsekonom säger så här:

”Det är osannolikt att arbetslösheten skulle fortsätta öka i Sverige samtidigt som den minskar i andra EU-länder med liknande typ av ekonomi”

Vad säger ni om den meningen? Svaret är tämligen enkelt, även för en chefsekonom på LO. Det finns helt enkelt inget annat land i EU som bedriver den osannolika migrationspolitik som Sverige gör. Vi har nu i flera år hört både de röd/gröna och Allians-partierna slå sig för bröstet och hävda att antalet sysselsatta ökar. Att vi samtidigt fortsätter ha en arbetslöshet på runt 8% vill de inte kännas vid. Jag tror mer på ILO, än vad jag gör på LO och regeringen. År 2020 kommer svensk ekonomi ha rasat till bottennivåer och arbetslösheten stigit till mer än de 8,3% som ILO har i sin prognos.

Minns var ni läste detta.

Källa: SvD

Opolitiska LO

Tror ni fortfarande att LO är en opolitisk organisation? Tror ni på de ord era fackliga företrädare använder? Titta här då…

SkärmklippLäs hur LO tänker använda 20 miljoner av medlemmarnas pengar för att vinna valet åt sossarna.

På LO:s egen webbsida skriver LO:s valledare Elisabeth Brandt-Ygeman (gift med inrikesminister Anders?) att LO är redo för ett nyval.

Samtidigt rasar sympatierna för Socialdemokraterna hos LO-medlemmarna. Endast 48,9% säger att de tänker rösta på S i kommande val. Hur känner ni som fortfarande betalar till facket, att de tänker ta era pengar och använda för att motarbeta de partier ni sympatiserar med? LO har gjort sitt val, det kan ni också göra.

 

LO vill prioritera arbetslösa invandrare

LO:s Hans-Petter Thorwaldsson vill att skattebetalarna ska finansiera beredskapsarbeten till arbetslösa invandrare.

Kommer man bara överens om villkoren med arbetsgivarna, så är det inga problem att hitta arbetsuppgifter menar Thorwaldsson. Skattefinansierade jobb inom bl.a. byggsektorn och äldrevården hör till de åtgärder man kan tänka sig.

Socialdemokraterna har sedan länge svikit sina traditionella väljargrupper och nu går LO samma väg. Thorwaldssons, som också sitter i Socialdemokraternas verkställande utskott, förklaring låter lite krystad. Sverigedemokraternas framgång beror på den höga arbetslösheten bland utlandsfödda. Tror karln på fullt allvar att färre tänker rösta på SD om regeringen och fackförbunden prioriterar invandrare på arbetsmarknaden och att detta ska finansieras med skattebetalarnas pengar? Snacka om verklighetsfrånvaro.

Nej du Hans-Petter, åk till de bruksorter och arbetarstäder där sossarnas traditionella väljargrupper har förbisetts i flera år och förklara för alla de tiotusentals arbetslösa som bor där, att nu ska också en socialdemokratisk regering prioritera nyanlända på arbetsmarknaden.

Källa: SvD

LO tycker att SD är ett hot mot Sveriges löntagare

-Pettersson fick ett mejl om Valet 2014.

”Hej! Snart är det val! Imorse kom två representanter från fackförbundet IF Metall på besök till min arbetsplats. De bjöd på bullar och lite info. Som en del av deras informationsblad följde även ett litet häfte om hur fruktansvärt rasistiska SD är. Nu är inte jag Sverigedemokrat men jag ser detta som direkt odemokratisk smutskastning mot ett folkvalt parti. Mycket låg nivå! Jag kommer nu gå ur IF Metall då jag inte längre kan stödja deras antidemokratiska propaganda. Ha en bra dag!”

Nedan följer innehållet i LO:s propagandbryschyr, ordagrant återgett med originalet som PDF-fil nedan. Read More »

LO närmar sig Mp

Miljöpartiet är tillsammans med Fredrik Reinfeldt de som bär störst ansvar för den totalhavererade och oerhört kostsamma asylinvandring som svenska skattebetalare tvingas finansiera. Nu verkar Mp också få ett allt större inflytande på S och LO.

Både Socialdemokraterna och LO har ställt lite högre krav på arbetskraftsinvandringen än den sittande regeringen. Bl.a. har man velat se en återgång till en myndighetsprövning av det arbetsmarknadsbehov som tidigare låg till grund för arbetskraftsinvandringen. Nu backar både S och LO och tänker inte längre kräva detta, vilket välkomnas av Mp.

Den som tror att en regering ledd av Socialdemokraterna tänker ändra på den linje Reinfeldt och Mp stakat ut, lär bli oerhört besvikna. Förmodligen lika besvikna som de hundratusentals moderater som lämnat för SD. De är LO-medlemmarna och deras anhöriga som fått ta den största smällen när den moderatstyrda regeringen dragit på arbetarklassen denna politik. Nu lär även en sossestyrd regering fortsätta att trycka ned sina forna väljargrupper.

Källa: SvD