"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
TV4 vet inte till sig hur ofta de ”rapporterar” om värmeböljan i Västeuropa. Man visar skyltar med olika gradantal och hur fruktansvärt detta varma väder är. Upprepas ungefär en gång i kvarten. Syftet? Man vill skrämma upp människor med den – av TV4 – förväntade ”klimatkatastrofen”. Folk dör (drunknar!) och två småttingar dog när de satte sig i en bil som stod ute i solen. Alla vet eller borde veta att bilar får en onaturligt hög värme i solsken (tragiskt nog inte dessa små).
OK – 40 grader är varmt men uthärdligt. Men i TV4:s värld är det katastrof. Ytterligare ett löjets skimmer över en skitkanal som springer mattes ärenden.
Ja dom jobbar ju för miljöpartiet, så överdrifter tillhör det dagliga, klimatet verkar vara deras enda nyhet förutom att snacka skit om Jimmie Åkesson, men det har den kanalen gjort sen deras osnytne reporter inte kunde sätta sig på Jimmie med sina korkade åsikter.
Jag tror ej att min f.d. hustru skulle ha viljat att levat leva i antarktis. För hon var litet frusen i sina tassar.
Sjön Vättern är iskall på den västra sidan, men betydligt angenämare på den östra stranden.
Det beror på de ihållande västra vindarna.
Man får väl lägga ned några kylklampar i kalsongerna och be till den heliga autistiska Greta.
Eller så kan man kyla av sig med ett dopp i en lämplig sjö, som Vättern t.ex.
Det är midvinter på Antarktis och jag vet inte om det är kallare eller varmare än normalt.
TV4 vet inte till sig hur ofta de ”rapporterar” om värmeböljan i Västeuropa. Man visar skyltar med olika gradantal och hur fruktansvärt detta varma väder är. Upprepas ungefär en gång i kvarten. Syftet? Man vill skrämma upp människor med den – av TV4 – förväntade ”klimatkatastrofen”. Folk dör (drunknar!) och två småttingar dog när de satte sig i en bil som stod ute i solen. Alla vet eller borde veta att bilar får en onaturligt hög värme i solsken (tragiskt nog inte dessa små).
OK – 40 grader är varmt men uthärdligt. Men i TV4:s värld är det katastrof. Ytterligare ett löjets skimmer över en skitkanal som springer mattes ärenden.
Ja dom jobbar ju för miljöpartiet, så överdrifter tillhör det dagliga, klimatet verkar vara deras enda nyhet förutom att snacka skit om Jimmie Åkesson, men det har den kanalen gjort sen deras osnytne reporter inte kunde sätta sig på Jimmie med sina korkade åsikter.
Det får bli dubbla långkalsonger