Där gick vi i godan ro i det malmöitiska varuhuset när vi blev tillfrågade om gratismat.
”Har ni katt eller hund?”
-Vi har katt
”då kan ni gå till min kollega”
-Ok
” Har ni en hon eller hankatt och isåfall är den kastrerad, och fet?”
– Vår katt får springa ut och in, han är kastrerad och mager.
”Varsågoda ni får två provpåsar med torrfoder med mer fett för katt, mager katt”
-Tack, hejdå, trevlig helg
” Har ni hund” ”NEJ” sa den beslöjade kvinnan och den obeslöjade mannen i hennes sällskap.
Jag kunde inte låta bli utan vände mig om och sa till djurmatsprovsutdelaren, ha ha skulle inte tro att dom har HUND 😉
”Nej jag vet ha ha ha, men jag måste fråga alla 🙂 ”
”Undrar ifall dom kan ha katt” sa mitt sällskap. -Nej det tror jag inte att dom har, det är väl typiskt svenskt och västerländskt att vara djurvän……..men jag kan ha fel där.