Nyanlända invandrare ska vara skyldiga att ta arbeten som de erbjuds, annars förlorar de sin ersättning. Det innebär ett lagförslag som regeringen lade fram på måndagen.
– Det här berör en majoritet av de 22.000 nyanlända som är inne i etableringssystemet, säger integrationsminister Erik ”Myten” Ullenhag.
-Pettersson säger att det är bra men tänk på att det bara är ett förslag, att tacka nej till ett arbete har inneburit indragna ersättningar för svenskar i många år…
