Regeringen vill skärpa reglerna för nyanlända invandrare

Nyanlända invandrare ska vara skyldiga att ta arbeten som de erbjuds, annars förlorar de sin ersättning. Det innebär ett lagförslag som regeringen lade fram på måndagen.

– Det här berör en majoritet av de 22.000 nyanlända som är inne i etableringssystemet, säger integrationsminister Erik ”Myten” Ullenhag.

-Pettersson säger att det är bra men tänk på att det bara är ett förslag, att tacka nej till ett arbete har inneburit indragna ersättningar för svenskar i många år…

TT