Tobias Hübinette vill förinta svenskarna

Tobias Hübinette föddes i Sydkorea. Han adopterades till Sverige, och växte upp i Östergötland. I tonåren och tidiga 20-årsåldern var han politiskt aktiv som anarkist och syndikalist, och inom Antifascistisk aktion (AFA) i Uppsala. I samband med detta engagemang fälldes Hübinette för ofredande och förtal av Uppsala tingsrätt.

Hübinette var medarbetare på tidskriften Expo och hävdar själv att han var en av grundarna av densamma. Påståendet att Hübinette skulle ha varit med och grundat Expo har emellertid tillbakavisats av tidskriftens ansvarige utgivare Robert Aschberg.

Numera är Hübinette vars koreanska namn är Lee Sam-dol och tidigare hette Carlsson forskare vid Mångkulturellet centrum i Botkyrka och lärare vid Södertörns högskola i Huddinge.

I en artikel på Newsmill som fullkomligt glöder av hat mot de vita och svenskar i synnerhet skriver Tobias Hübinette bland annat nedanstående:

”Genom att njutningsfullt använda koloniala och rasistiska ord uttrycker människor sitt hat och sin vrede mot att icke-vita och icke-kristna nu befinner sig permanent i Sverige”

”För att den vita melankolin en dag ska kunna botas och den svenska vitheten en gång för alla ska kunna annihileras krävs därför att ord som sårar inte längre praktiseras som illokutionära talhandlingar.”

─ Pettersson inser att Thomas Hübinette uppmanar till folkmord på etniska svenskar och han gör det på Bonnierägda Newsmill och familjen Bonnier med sin bakgrund borde veta vad förintelse betyder. 

Var fan är Bonnierägda  Expressen och TV 4 med Thomas Mattson och Lena Sundström när denne extremrasistiske man breder ut sig och uppmanar till folkmord?   

Svenska Akedemins ordlista: Annihilera betyder förinta

Hela artikeln på Newsmill

Skolan påverkar

Av Stefan K

Nyköpings Enskilda Gymnasium har anmälts till Skolinspektionen för att man i samhällskunskapen använt sig av en lärobok som öppet anklagar SD för att vara ett rasistiskt och nynazistiskt parti som legitimerar våld mot oliktänkande och har en odemokratisk framtoning. Sverigedemokraternas Therese Borg, som själv är lärare, är den som tagit initiativet till anmälan och hon kommer nu att anmäla alla skolor som använder boken i sin undervisning. Texten som föranlett anmälan ser ut så här…

Förlaget Bonnier som gett ut boken ”Nya Millenium, Samhällskunskap A-B-C”, svarar genom redaktören Wolfram Trostek att formuleringen är att beklaga, men att innehållet troligen inte kommer att ändras och att även kommande upplagor kommer att beskriva SD som ett parti med rasistiska åsikter.

Ingen är väl dummare än att de förstår baktanken med bokens beskrivning då skolorna ägnar lektioner åt att manifestera mot den främlingsfientlighet som påstås ha växt efter SD:s inträde i riksdagen. Att lärarkåren i allmänhet är starkt vänsterinriktad är känt och Bonnier som bl.a. äger TV4, som vi alla vet var de står, har säkerligen egenintressen av att eleverna får en tämligen sned och medveten vrångbild av SD. Det passar liksom in i deras agenda.

Nu återstår att se hur lokaltidningen SN hanterar detta. De har ju inte gjort sig kända för att tackla frågan på ett neutralt sätt och flera gånger har man på sin ungdomssida S.N.U.S låtit ungdomar helt okritiskt och oemotsagda vräka ur sig floskler angående SD, vilket tydliggjordes för någon vecka sedan då två hela sidor ägnades åt att beskriva det hårda klimat som skapats efter SD:s inträde i riksdagen.

Källa: Lärarnas nyheter

Boken Nya Millenium ABC

Nyköpings Enskilda Gymnasium

Bonnier

SN:s S.N.U.S sida 1

SN:s S.N.U.S sida 2