Finland anser Afghanistan tryggt och både utvisar och avvisar afghaner

Finland införde genast medicinska ålderstester när det dök upp personer som inte kunde styrka sin ålder. Det var ingen diskussion om det i media. En person som inte anses vara ett barn i det medicinska ålderstestet, är inte ett barn. Punkt.

Finland har alltid både utvisat och avvisat afghaner och andra personer som ansetts sakna asylskäl. Lite demonstationer och någon enstaka insändare i tidningen har förekommit mot avvisningarna och utvisningarna, men den stora allmänheten ger sitt tysta godkännande till att personer som nekats asyl faktiskt inte får stanna i Finland.

Sverige vinner ju absolut ingenting på att vara en ”humanitär stormakt”. Ingen annan stat i världen vill eller har någonsin velat vara en ”humanitär stormakt” – så varför skulle Sverige vilja vara det ? Fullständigt huvudlöst !

Otack är världens lön – så är det bara.

 

 

Finland tryggaste resmålet i världen men listan i övrigt väcker frågor

Enligt World Economic Forums rapport är världens 10 tryggaste resmål:

  1. Finland
  2. Förenade Arab Emiraten
  3. Island
  4. Oman
  5. Hong Kong SAR
  6. Singapore
  7. Norge
  8. Schweiz
  9. Rwanda
  10. Qatar

Läs mera här. De muslimska asylsökandena kunde med andra ord hitta väldigt trygga länder i sitt närområde att fly till, men det är ju naturligtvis välfärden som lockar till kalla Norden. Ska man skratta eller gråta över att Rwanda kommer före Sverige som inte ens finns i topp 10 listan ?

 

Varför stoppas inte”målvakterna”?

I  Expressen finns en ledare som behandlar just detta ämne.  Transportstyrelsen måste hitta ett system som gör det omöjligt för målvakterna att äga andras bilar. Det är ju inte bara skrotbilar – jag har personligen sett bilar för flera hundra tusen som ägs av målvakter men används av grovt kriminella. Om en kriminell blir stoppad i en målvaktsbil gång på gång, varför tar inte polisen bilen??  Lagen måste ändras så att detta kan bli möjligt för polisen och transportstyrelsen om den inte tillåter det idag.     Vad är en målvakt?       Tidigare i ämnet på Petterssons

Read More »

Äntligen en polischef med mål i mun…….

…..och då blir han så klart anklagad för att vara rasist av en viss Liza Lundberg(!) i en debattartikel i Dalademokraten.   Vem är då Liza Lundberg? Kommunalråd för S i Falun om jag inte misstar mig.  Erik Nord, Polischef är en hjälte som ”vågar” tala sanning om vad som händer i Sverige och vad som skulle behöva ske. Han har många poliser som hejar på honom men jag tror inte att så många vågar göra det öppet.  Är det inte typiskt dagens Sverige? Att vi kallas rasister bara för att vi värnar om vår säkerhet och vårt land………..

Read More »

PK politikerna fokuserar på sin egen ”image” – den är viktigare än allt annat – också medborgarnas trygghet

Jag har länge funderat på frågan ”varför så många PK-politiker så frenetiskt stöder politik som så uppenbart är destruktiv för det egna landet ?” Listan på dessa politiker är oändlig – Merkel, Obama, Macron, Trudeau i Kanada för att inte tala om alla PK politiker i Sverige med kanske Reinfeldt som bästa exempel.

Jag vägrar tro att dessa politiker är så dumma att de inte förstår konsekvenserna av sitt agerande och sina beslut. Det är något annat som driver dem.

Read More »