En asylsökare som fått avslag på sin asylansökan i Tyskland tog sin tillflykt till en kyrka i Bünsdorf mellan januari och maj 2017. Nu visade det sig att han bar på en otroligt smittsam variant an tuberkulos. Han togs in på sjukhus i Rendsburg under juni månad när diagnosen ställdes. Nu har hälsomyndigheten bestämt att 50 barn samt vuxna och anställda inom kyrkan skall testas. Sjukdomen kan utveckla sig flera månader efter att man blivit exponerad. Av mellan 700.000 & 800.000 asylsökare har runt 300.000 försvunnit. Hur många av dem bär på denna smittsamma variant? Hur många har vi i Sverige av dessa? Inte bara Jemen har tuberkulos, många somalier och även andra tar med sig den tidigare utdöda sjukdomen hit. (Utdöd i västvärlden)

Bilden från tidigare attack

