10 thoughts on “Elbils problem i Kina

    • Känns tryggt att ha en Tesla i garaget:
      Antal rapporterade bränder per 100 000 sålda bilar i USA, efter biltyp:
      Hyrid
      3 474,5
      Bensin
      1 529,9
      El
      25,1
      Grafik: Vi Bilägare Källa

      1
      1
  1. Men det är väl skönt om kineserna går behålla sina självantändande bilar.
    Däremot har ja identifierat en nice man kan ju lura på kineserna eld släkning utrustningen för hutlösa priser . Flygvapnet har något skum som man släcker brinnande flyg med . Detta är ju giftigt det innehåller eftalater .
    Och kineser behöver bada i det med tanke på dom gåtfulla dödsfallen på nordvolts.

  2. Den gröna omställningen är spännande.. ja rent av livsfarlig
    och ett nytt sätt att förorena vår luft!

    29
  3. Säkerheten i framtagningsprocessen av elbilar är INTE helt självklar hos de kinesiska tillverkarna. ”Man fuskar i många fall”.

    18
    2
    • Det är ju själva kärnan i kinesisk kvalitetsfilosofi. Fuska och ta genvägar så mycket du kan för att det ska bli billigt, och framförallt se till att du inte blir avslöjad med vad du gör.

      Inte förvånande att det cirkulerar en massa videos på Buy You Die och annan kinaskit som spontanbrinner eller exploderar.

      15
      3
  4. Hemma på vår gård
    Där står en gammal Ford
    Utan hjul och utan däck
    Och motorn den är väck

    Den går på terpentin
    Och gammalt margarin
    Och tittar man där förar’n satt
    Så ser man ingen ratt

    Den for som en raket
    In i Petterssons staket
    Och då kom sura gubben ut
    Och bad oss veta hut

    10
    4

Kommentera