Moské på sne

En moské i Khan Yunis, södra Gazaremsan, har råkat ut för ”något” o halkat på sne. Troligtvis användes moskén för hat predikningar och för att förvara vapen, LÄNK

Moskén före ”händelsen” kan beskådas HÄR

6 thoughts on “Moské på sne

  1. … har råkat ut för “något”, men vad?
    Hamas har varit på turné,
    och en moské har kommit lätt på sne’,
    finns det ingen som kan säga vad det e’?

    (travesti på refrängen i Ulf Peder Olrogs visa:
    “Balladen om Herr Rosenbloms spelemän“:
    
- Vi har varit på turné

    och har kommit lätt på sne’,

    finns det ingen som kan säga var vi e’?)

  2. Det var väl en god muhammedan som rökte för nära lagret av sprängmedel i källaren.
    Där ser ni, rökning kan allvarligt skada din hälsa.

Kommentera