3 thoughts on “Måndags melodin

  1. En ytterligare liten kommentar.

    Det finns en gammal rysk folksång som handlar om ryttare. Den heter Meadowland eller The Song of the Plains. Även i den sången har man också lyckats återskapa ljudet av hästarna som klapprar fram, denna gång över stäppen.

  2. Det var en tjusig tid då Hagströms började använda överbliven plastbeklädnad från dragspelen och satte på elgitarrerna (plankorna). Därmed skapades historia.

    Och Ghostriders fick sitt tjusiga soundtrack.

    Och i måndagens version kan vi till och med se hur hästhovarna klapprar över prärien.

    Underbart.

Kommentera