"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
Nog sjutton är det varmt i Phoenix just nu, antal dagar i radrekordet över 110˚ F har slagits men inte maxrekordet verkar det. Det roliga är att börjar man försöka hitta fakta om rekord så har nyhetsredaktionerna mängder med olika typer av rekord att ta till, listan är lång. Antal dagar i rad över X med olika värden på X, högsta lägstatemperatur, högsta medeltemperatur, högsta medeltemperatur X antal dagar o.s.v. Det finns alltid något rekord att plocka fram.
Svårt att hitta det riktiga rekordet, d.v.s. maxtemperatur. Jag gissar att det inte slagits. Men helvetesvarmt är det helt klart, som varje år men kanske lite värre.
I Spanien hade tydligen vattentemperaturrekordet i Barcelona slagits med ”stor marginal”. Läste man sedan texten var den ”stora marginalen” 0.3 grader. Det är ju löjeväckande. Knappt någon skillnad.
Ja, klimat-terroristerna har det svårt,när inte vädret spelar med deras lögner o. prognoser.
I Tysk TV fungerar det därför på så sätt,att de områden som har kallare än normalt snabbt visar upp bilder från delar,som har normalt sommarväder.
Meteorologerna försöker dessutom med alla medel och sina diagram förklara varför värmen uteblir,och badstränderna är endast halvfyllda……
Phoenixrekordet är 50 ˚C. Det var 1990 och 1995, det har inte slagits.
https://www.extremeweatherwatch.com/cities/phoenix/highest-temperatures-by-year
Trenden i diagrammet ser ut som att medeltemperaturen ökat åren 1960 till 2000 ungefär och sedan planat ut.
Nog sjutton är det varmt i Phoenix just nu, antal dagar i radrekordet över 110˚ F har slagits men inte maxrekordet verkar det. Det roliga är att börjar man försöka hitta fakta om rekord så har nyhetsredaktionerna mängder med olika typer av rekord att ta till, listan är lång. Antal dagar i rad över X med olika värden på X, högsta lägstatemperatur, högsta medeltemperatur, högsta medeltemperatur X antal dagar o.s.v. Det finns alltid något rekord att plocka fram.
Svårt att hitta det riktiga rekordet, d.v.s. maxtemperatur. Jag gissar att det inte slagits. Men helvetesvarmt är det helt klart, som varje år men kanske lite värre.
I Spanien hade tydligen vattentemperaturrekordet i Barcelona slagits med ”stor marginal”. Läste man sedan texten var den ”stora marginalen” 0.3 grader. Det är ju löjeväckande. Knappt någon skillnad.
Ja, klimat-terroristerna har det svårt,när inte vädret spelar med deras lögner o. prognoser.
I Tysk TV fungerar det därför på så sätt,att de områden som har kallare än normalt snabbt visar upp bilder från delar,som har normalt sommarväder.
Meteorologerna försöker dessutom med alla medel och sina diagram förklara varför värmen uteblir,och badstränderna är endast halvfyllda……