3 thoughts on “Tony Heller om temperatur-ljuget i USA

  1. Nog sjutton är det varmt i Phoenix just nu, antal dagar i radrekordet över 110˚ F har slagits men inte maxrekordet verkar det. Det roliga är att börjar man försöka hitta fakta om rekord så har nyhetsredaktionerna mängder med olika typer av rekord att ta till, listan är lång. Antal dagar i rad över X med olika värden på X, högsta lägstatemperatur, högsta medeltemperatur, högsta medeltemperatur X antal dagar o.s.v. Det finns alltid något rekord att plocka fram.

    Svårt att hitta det riktiga rekordet, d.v.s. maxtemperatur. Jag gissar att det inte slagits. Men helvetesvarmt är det helt klart, som varje år men kanske lite värre.

    I Spanien hade tydligen vattentemperaturrekordet i Barcelona slagits med ”stor marginal”. Läste man sedan texten var den ”stora marginalen” 0.3 grader. Det är ju löjeväckande. Knappt någon skillnad.

  2. Ja, klimat-terroristerna har det svårt,när inte vädret spelar med deras lögner o. prognoser.
    I Tysk TV fungerar det därför på så sätt,att de områden som har kallare än normalt snabbt visar upp bilder från delar,som har normalt sommarväder.
    Meteorologerna försöker dessutom med alla medel och sina diagram förklara varför värmen uteblir,och badstränderna är endast halvfyllda……

Kommentera