ISLAM. Omkring 400 invånare i Basi Ahmad Din i Pakistan har vägrat evakuera, trots att risken för svält och sjukdom är stor efter att byn omringats av vatten. Anledningen är att det skulle kunna leda till att byns kvinnor träffar män utanför deras familjer, vilket skulle påverka deras ”heder”, uppger invånare för France24/AFP. – Det är upp till byns ledare att bestämma, säger 17-årige Shireen Bibi.

Volontärer som besökt byn har vädjat om att de ska evakuera, utan framgång.
Stora delar av Pakistan har drabbats hårt av monsunregn, som forskare säger har förvärrats av klimatförändringar. Mer än hälften av alla hem i Basi Ahmad Din har förstörts.
-Pettersson säger att i Sverige får muslimska församlingar och organisationer bidrag så att de kan behålla sina islamistiska traditioner…
***
Stöd bloggen
Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!
- Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
- Från andra banker konto 8257-933415168
Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.
Du kan även SWISHA till 0760 858 480
IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168
Det är så vedervärdigt så att det inte är klokt. Det är bra att det kommer ut till det offentliga så att dessa kvinnor får internationell hjälp i den mån det går och uppmärksamhet.
Det viktiga är inte att rädda kvinnor och barn. Det viktiga är att rädda muslimerna så de kan träffa nya kvinnor och barn att tillfredsställa sig sexuellt med.
Jaha, och vad har det med oss att göra ??
Om du inte märkt det så har vi några muslimer i vårt land och en del av dem är från Pakistan men tycker du inte muslimer och islams seder och bruk påverkar oss så tycker du inte det…
Jag säger det igen. För oss gubbar spelar det inte så stor roll om Sverige blir muslimskt. Krypa ner på knä någon gång om dagen och låtsas be. Men, kvinnorna blir inlåsta och får ha burka och stå vid spisen. Svenska feministkvinnor måste vara masochister som vill ha detta.
Olof.p
Glöm inte att i ett muslimskt Sverige skulle kvinnor inte ha rösträtt. Dessutom skulle de fått lära sig att hålla käft. Inte så illa, kanske?
(Missförstå inte: Sarkasm!)