VALET 2022. Det finns många saker att diskutera inför valet. Ett ämne är drivmedelspriset. Inför valet 2014 kostade bensin runt 14 kronor per liter. Då lovade Socialdemokraten Magdalena Andersson att om S vinner valet är det nog med skattehöjningar på drivmedel. Bensinen är tillräckligt dyr sade damen som blev finansminister den 3 oktober 2014 och statsminister den 30 november 2021.
Sedan valrörelsen 2014 har trots löftet skatten höjts många gånger, reduktionsplikten som fördyrar drivmedel har också ökat. Reduktionsplikt och skatter kommer att fortsätta öka efter valet om regeringen inte byts ut.
Valrörelsen 2014
Valrörelsen 2022
***
Stöd bloggen
Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!
- Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
- Från andra banker konto 8257-933415168
Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.
Du kan även SWISHA till 0760 858 480
IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168
Varenda sosse utan undantag är en genomrutten skitstövel.
Om jag röstar blankt slipper jag klaga. Det blir lugnast så.
Förtidsrösta inte !!
En blågul röst riskerar att ändra färg till röd, medan den väntar in valdagen och valurnan.
Kom ihåg att röstfusk finns det endast ett parti, som vid flera tillfälle avslöjats.
Dödgrävarpartiet (S).
Dissidenten
SD fick nästan var 5 röst, konstigt jag träffar nästan aldrig nån, mystiskt har de fuskat?
Sozzzarna och Magda är per definition idioter och lögnhalsar,rösta rätt vid valet.
Lita aldrig på en sosse. Här ser vi hur det slutar.
Det finns en andledning till varför MSM medierna och politiker är rädda för Alternativ Media.
Framförallt dessa korrupta sossar.
De har en förkärlek till islamister och terrorister.
https://samnytt.se/sa-totalblaste-sverige-erdogan-hjalpte-terrorjagad-turk-rymma/
Läs själva om galenpannornas politik.
https://samnytt.se/sankt-reduktionsplikt-ett-steg-mot-avskaffad-energipolitisk-planhushallning/
Det här ska vi hjälpas åt att sprida!
”Kom ihåg Magdalenas löften om fordonsskatten, hur gick det?”
Kerstin
Eller löftet om att allah stenar skall vändas.
Glöm allt tal om förändring till det bättre
– energiproblemen kommer att kvarstå
– migrationen av dysfunktionella kommer att fortgå
– islamismen kommer att sprida sig
– brottsligheten kommer inte att minska
– sjukvården kommer inte att bli bättre
– skolan kommer inte att förstatligas
Så här kan man fortsätta i evighet.
DE ENDA STENAR SOM KOMMER ATT VÄNDAS ÄR DE SOM KOMMER ATT KASTAS AV DEN ISLAMISTISKA IMPORTPÖBELN!
En liten tröst kan vara att vi kommer att få se en massa utredningar som kommer att gynna (S) trogna i form av arbetstillfälle samt ekonomiskt. Vi blir de som får betala.
SOM DU RÖSTAR FÅR DU LEVA!!!
SD lovar att stoppa asyllnvandringen, vi får se hur det går med det.
Min prognos är att den kommer att öka (inte för att jag önskar det), den går inte att stoppa. Senast idag läste jag att tusentals flyttar hade räddas i Medelhavet och förts till italienska hamnar.