En man skottskadad i Västerhaninge

VÅLDSVÅGEN. Polisen är just nu på plats i Västerhaninge, söder om Stockholm, efter en misstänkt skottlossning i samband med ett personrån.

En person ska ha larmat om att han blivit skjuten i armen.

Vi är där med ett antal patruller, den här personen är vaken och talbar, säger Anna Westberg på polisen i region Stockholm.

Den skjutne har fört till Karolinska sjukhuset med ambulanshelikopter.

En misstänkt brottsplats, utanför en pizzeria i ett industriområde, är just nu avspärrad.

Polisen söker efter två misstänkta gärningsmän. Ingen är ännu gripen

Polisen

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

  • Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
  • Från andra banker konto 8257-933415168

Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

4 thoughts on “En man skottskadad i Västerhaninge

  1. hörde att det senaste i polis mordet i Göteborg att man nu skall tvinga poliser i tjänst att ha självlysande kläder när man kör moped ? lämpligheten med den uniformer kan ifrågasättas varför inte ha en stor måltavla på ryggen för att försäkra sig om att buset kan träffa..

    det är ju inte konstikt att polisen byter arbete . jag har en ganska klar förståelse varför det är svårt att rekrytera nya aspiranter till polis skolan det är uppenbart säkrare att involvera sig i en eldstrid i Afganistan än att närma sig polus skolan

  2. Men snälla ”Sala”!

    Vi ska väl inte klaga eller lägga ansvaret på våra rikshjältar, poliserna !

    De offrar sig för oss.
    De utbildar sig till att skydda oss.
    De har inte samma arbetsskydd som vi andra har.

    Beröm en polis, i stället, varje gång du får tillfälle !

    Tack alla poliser för det ni gör !

    // ”age”

    7
    1
  3. Gott folk detta är Sverige idag, signerat invandringen.
    Som man bäddar får man ligga.
    Precis som om inte sjukvården har nog att göra ändå.
    Hålla på att lappa ihop och försöka rädda livet på invandrare som krigar.
    Vi ska ta hand om våra egna sjuka och olycksfall.
    Men dom blir nedprioriterade och får vänta och ibland dö i köerna på grund
    av allt bråk och våld bland invandrare.
    Det är dags att säga ifrån i nästa års val, om ni mot förmodan gillar läget
    i Sverige.
    Man hör från bekanta i blåljusets tjänst att det är betydligt värre än vad
    vi får läsa om, då mycket tystas ned.

    31

KommenteraAvbryt svar