Rånade till sig taxi, krockade och dog

BROTTSLIGHET. En taxichaufför i Borås blev under natten mot lördagen misshandlad och bestulen på sin bil av en kund. Därefter försökte taxitjuven, en man i 45-årsåldern, att köra på chauffören men krockade med en stor sten. – Den misstänkte var allvarligt skadad och avled på sjukhuset, säger Magnus Söderqvist, polisens jourhavande FU-ledare i Borås, skriver SVT

-Pettersson tycker det känns lagom rättvist, misshandel av taxichaufför, rån av taxibilen och försök att köra över taxichauffören slutade på en sten och rånarens död. Det känns som ett bra straff…

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem. 

Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

22 thoughts on “Rånade till sig taxi, krockade och dog

  1. Detta måste vara: EN VINST FÖR SAMHÄLLET!

    Det finns kanske en gud….hursomhelst bra att kräket straffades 👍

    Ps. Synd att bilen fick skador.

  2. Lyssnade igår på ett inslag från fåntrattarna i något som
    kallar sig reeklaim the streets, tänk att 2020 finns så
    många stollar som håller Annie Lööf klass, med att Sverige
    kan ta emot obegränsat med välfärdsturister, vi har stora ytor,

    På frågan ja men vi har inga bostäder, då får vi bygga, och
    alla ska tvingas att ta emot några flyktingar, och vem som
    skulle betala kalaset hade dom inga svar på, men det vet vi.

    Att det var svårt anfrätta vänster stollar är en sak, dom är som
    dom är, men där var några utländska donnor med barnvagn
    som uppmanade dom som inte höll med att försvinna från
    torget, jo dom tar sig ton, undrar om dom ens var svenska
    medborgare.

    • ”Töny”!

      Visst, du har helt rätt men missar en viktig
      punkt: Vi hade en gång en statsminister som
      tappade omdömet totalt.
      ”Öppna ERA hjärtan ”
      Som tur var så avgick han !
      Kanske kände han av begynnande Alzheimers?

      • Ja och det hjälpte inte mycket när vi fick en likadan
        Sverigehatare som inte bryr sig om Svenska folket,
        det är det som är det värsta han kan babbla i en
        halvtimme utan att sagt ett vettigt ord, och inte har
        han vett att avgå heller, allt rinner utanpå.

    • Är dessa individer människor, som uppmanar till att stena en kvinna till döds?

      Är det människor som lever i en fantasivärld där något som inte
      existerar styr deras värld?

      Är de människor som lever helt vid sidan om verkligheten?

      Är de människor som fångas av fantasier, kallat religion?

      Vad är religion? Svar: En tro!

      Att tro är att inte veta!

      M.a.o alla religiösa människor är mindre vetande!

    • Det är sorgligt att se och höra dessa individer!

      Är dessa individer människor, som uppmanar till att stena en kvinna till döds?

      Är det människor som lever i en fantasivärld där något som inte
      existerar styr deras värld?

      Är de människor som lever helt vid sidan om verkligheten?

      Är de människor som fångas av fantasier, kallat religion?

      Vad är religion? Svar: En tro!

      Att tro är att inte veta!

      M.a.o alla religiösa människor är mindre vetande!

  3. ”45 – åringen” var väl en 17 – åring, papperslös, ensamkommande?

    Då var det ju synd att han ”försvann”, då dessa ska rädda Sverige.
    Vi behöver hela invasionsstyrkan av dessa 17 – åringar – och hela
    deras släkt, 48 personer över arbetsför ålder!
    => Då är de plötsligt inte 17 år längre!

  4. Kommer osökt att tänka på det gamla talesättet ”En del straffar gud med det samma”

  5. Ibland tror jag på en utomjordisk rättvisa… Detta är ett sådant fall.
    Är dessutom övertygad om att denne rånare var av orientaliskt ursprung, liksom de lyckosökarna,som avslöjades igår på Atens flygplats.
    Dessa ”akademiskt utbildade” kom inklädda sportkläder,och sökte med falska pass flyga till Wien. Grekiska polisen tyckte de såg allt för välmående arabiska ut,för att vara sportsmän.
    Deras misstankar vara riktiga,pappren förfalskade i Bulgarien f.ö. liksom ett liknande Vollyboll-lag i September,avslöjades på samma flygplats.
    Här en länk till Kronen där jag fann nyheten:
    https://www.krone.at/2112787

  6. Fattar inte varför polisen tycker att det slutade ”tragiskt”. Så här säger en snubbe enligt statstelevisionen:

    – Polispatrullen som kom till platsen först förstod att läget var allvarligt när de såg 45-åringen. DET BLEV EN TRAGISK UTGÅNG. Mannen avled senare på sjukhuset, säger Magnus Söderqvist, polisens jourhavande förundersökningsledare i Borås.

    • Ja det var ju tragiskt för Taxi chauffören, hur ska han
      nu försörja sig? Men han fick ju trots allt behålla livet.

  7. Mycket bra. Ännu bättre om det var en ”kulturberikare”. Två flugor, en smäll!

    • Teoretiskt sätt kan gärningsmannen vara vem som helst, men eftersom dialogpolisen medvetet endast uppger personenens ålder, är jag rätt säker på det rör sig om en MENA-ättling.

      Straffet lär förmodligen bli saft och bullar med en Sosse-kärringen alternativt en grillfest med dialogpolisen, självfallet med halalkorv.

      //Gunnar

Kommentera