BROTTSLIGHET. En taxichaufför i Borås blev under natten mot lördagen misshandlad och bestulen på sin bil av en kund. Därefter försökte taxitjuven, en man i 45-årsåldern, att köra på chauffören men krockade med en stor sten. – Den misstänkte var allvarligt skadad och avled på sjukhuset, säger Magnus Söderqvist, polisens jourhavande FU-ledare i Borås, skriver SVT.
-Pettersson tycker det känns lagom rättvist, misshandel av taxichaufför, rån av taxibilen och försök att köra över taxichauffören slutade på en sten och rånarens död. Det känns som ett bra straff…
***
Stöd bloggen
Detta måste vara: EN VINST FÖR SAMHÄLLET!
Det finns kanske en gud….hursomhelst bra att kräket straffades 👍
Ps. Synd att bilen fick skador.
Somliga straffar Alah direkt,antingen med döden eller med gräshoppor eller andra lämpliga medel.
Tack Ruth , en kort och koncis replik den gillar jag . Mvh Sjöström
Vad hette araben?
Rätt åt honom.
Synden straffar sig själv !
Finns lite rättvisa ibland.
Lyssnade igår på ett inslag från fåntrattarna i något som
kallar sig reeklaim the streets, tänk att 2020 finns så
många stollar som håller Annie Lööf klass, med att Sverige
kan ta emot obegränsat med välfärdsturister, vi har stora ytor,
På frågan ja men vi har inga bostäder, då får vi bygga, och
alla ska tvingas att ta emot några flyktingar, och vem som
skulle betala kalaset hade dom inga svar på, men det vet vi.
Att det var svårt anfrätta vänster stollar är en sak, dom är som
dom är, men där var några utländska donnor med barnvagn
som uppmanade dom som inte höll med att försvinna från
torget, jo dom tar sig ton, undrar om dom ens var svenska
medborgare.
”Töny”!
Visst, du har helt rätt men missar en viktig
punkt: Vi hade en gång en statsminister som
tappade omdömet totalt.
”Öppna ERA hjärtan ”
Som tur var så avgick han !
Kanske kände han av begynnande Alzheimers?
Ja och det hjälpte inte mycket när vi fick en likadan
Sverigehatare som inte bryr sig om Svenska folket,
det är det som är det värsta han kan babbla i en
halvtimme utan att sagt ett vettigt ord, och inte har
han vett att avgå heller, allt rinner utanpå.
Oh min Allah, kan n…rn(s) mamma stämma vägverket för stenen nu?
https://youtu.be/2PhdJmNaAUI
Är dessa individer människor, som uppmanar till att stena en kvinna till döds?
Är det människor som lever i en fantasivärld där något som inte
existerar styr deras värld?
Är de människor som lever helt vid sidan om verkligheten?
Är de människor som fångas av fantasier, kallat religion?
Vad är religion? Svar: En tro!
Att tro är att inte veta!
M.a.o alla religiösa människor är mindre vetande!
Det är sorgligt att se och höra dessa individer!
Är dessa individer människor, som uppmanar till att stena en kvinna till döds?
Är det människor som lever i en fantasivärld där något som inte
existerar styr deras värld?
Är de människor som lever helt vid sidan om verkligheten?
Är de människor som fångas av fantasier, kallat religion?
Vad är religion? Svar: En tro!
Att tro är att inte veta!
M.a.o alla religiösa människor är mindre vetande!
”45 – åringen” var väl en 17 – åring, papperslös, ensamkommande?
Då var det ju synd att han ”försvann”, då dessa ska rädda Sverige.
Vi behöver hela invasionsstyrkan av dessa 17 – åringar – och hela
deras släkt, 48 personer över arbetsför ålder!
=> Då är de plötsligt inte 17 år längre!
Karma.
Kommer osökt att tänka på det gamla talesättet ”En del straffar gud med det samma”
Ibland tror jag på en utomjordisk rättvisa… Detta är ett sådant fall.
Är dessutom övertygad om att denne rånare var av orientaliskt ursprung, liksom de lyckosökarna,som avslöjades igår på Atens flygplats.
Dessa ”akademiskt utbildade” kom inklädda sportkläder,och sökte med falska pass flyga till Wien. Grekiska polisen tyckte de såg allt för välmående arabiska ut,för att vara sportsmän.
Deras misstankar vara riktiga,pappren förfalskade i Bulgarien f.ö. liksom ett liknande Vollyboll-lag i September,avslöjades på samma flygplats.
Här en länk till Kronen där jag fann nyheten:
https://www.krone.at/2112787
Fattar inte varför polisen tycker att det slutade ”tragiskt”. Så här säger en snubbe enligt statstelevisionen:
– Polispatrullen som kom till platsen först förstod att läget var allvarligt när de såg 45-åringen. DET BLEV EN TRAGISK UTGÅNG. Mannen avled senare på sjukhuset, säger Magnus Söderqvist, polisens jourhavande förundersökningsledare i Borås.
Ja det var ju tragiskt för Taxi chauffören, hur ska han
nu försörja sig? Men han fick ju trots allt behålla livet.
Lite synd om bilen bara
Mycket bra. Ännu bättre om det var en ”kulturberikare”. Två flugor, en smäll!
Teoretiskt sätt kan gärningsmannen vara vem som helst, men eftersom dialogpolisen medvetet endast uppger personenens ålder, är jag rätt säker på det rör sig om en MENA-ättling.
Straffet lär förmodligen bli saft och bullar med en Sosse-kärringen alternativt en grillfest med dialogpolisen, självfallet med halalkorv.
//Gunnar
Frågan är vilken som gäller?
Den som sig i leken ger, får leken tåla
eller
Synden straffar sig självt.
Sen ska syndaren vakna passar ju dessvärre eller dessbättre inte in.