BROTTSLIGHET. Kvinnan, kommunpolitiker för vänsterpartiet, bor med sin man i en bostadsrätt sedan många år. Men sin hyresrätt har hon aldrig lämnat till bostadskön. Sedan 2001 hyr hon ut den i andra hand. ”Jag har sagt upp lägenheten nu”, säger hon till Hem & Hyra.

På pappret så bor det gifta paret inte ihop och har inte gjort på närmare 20 år. Men enligt flera olika källor är verkligheten en annan.
Enligt folkbokföringen bor kvinnan, som är kommunpolitiker för Vänsterpartiet, i en hyresrätt i Upplands Bro. Hon har varit skriven i lägenheten, som ägs av Hembla, sedan 2000.
Vid kontroll så visar det sig att mannen är ensam folkbokförd i bostadsrätten.
-Pettersson säger att det är brottsligt att vara skriven där man inte bor, och hur det är med skatter och bidrag vet jag inte. Sedan antar jag att om det varit en Sverigedemokrat hade det stått i rubriken, troligen också med namn.
***
Är någon förvånad ?
[…] Petterssons gör Sverige lagom! […]
Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
Leva som man lär är inte direkt vänsterns Signum.
En del av ” allas lika värde” agendan. Den som politiker följer.
Vänster=Kommunister=Lögnare=Fuskare
Det faller sig helt naturligt att fuska för kommunister. Rätt och fel gäller ju inte dom….
Betr. kommunisterna har de senaste 24 timmarna,varit en katastrof.
Först vid valet i Iova och därpå vid Trumps tal till Nationen.Det var vid detta sista,den röda ledarinnan visade sitt rätta jag. Efter talet ställde hon sig demonstrativt upp,och rev Presidentens tal inför TV-kameror !
Nästa stora nederlag led de röda byket,vid ministerpresidentvalet i Fristaten Thüringen.(mellersta Tyskland)
Här har sedan 2014,de röda efterträdarna till SED o. Honecker regerat.
I dag tog detta slut när CDU/AFD/FP valde den sistnämndas ledare till ny Ministerpresident.
Stenbock kan inte minnas när jag senast såg sååå många gråa tår-drypta ansikten,i min TV-apparat.
Ännu är inte undrens tid förbi !!!
I Tyskland har i eftermiddag landssorg proklamerats…
TV-programmen går helt i moll sedan AFD fått äran,att medverka till Kommunisternas fall,i Thüringen.
De Grön o. Röda socialisterna uppträder sorgsna,och förklarar att landet inte längre är demokratiskt,när nu väljarna tillslut fick säga sitt.
Vänster=Kriminalitet !
Myglare som alltid ska sko sig på andra verkar vara överrepresenterade inom politiken.Dubbla bosättningar,märkliga reseavdrag,fester som fackmedlemnar får betala.Moralkompassen försvinner fort när möjligheterna öppnar sig.Skämmes ta mig fan……
I Helsingborg har stadens ägda bostadsbolag kommit på en genial idé…
För att skaffa fram lägenheter till ”nya befolkningen”,(som ju är barnrika) vill man flytta samman äldre ensamboende med ”för stora lägenheter”,till ett ”gemensamboende”…
I detta nya sociala boendet av socialistisk art,skall även ensamkommande ”barn”,kunna få en mindre bostad.
Hipp hurra,på detta sätt tvångs-sammansluter man de gamla med de nya pensionsräddarna !!
Alla sätt är bra,utom de dåliga….
Detta var vanligt på -70 talet när alla hippies bodde i stora lägenheter tillsammans i Stockholm. Allting delades, t.o.m partnerbyte förekom.
Är någon förvånad?
Vänsterkommunisterna kanske har dålig värdegrund allt i akt och mening för att berika sig själva, helst på någon annans bekostnad.
Linda Snecker.?
Det hade ju varit karma när den är som bäst med tanke på detta……https://petterssonsblogg.se/2020/02/05/linda-snecker-v-vill-ha-hardare-straff-for-rika/
Hon har väl hyrt ut den och tjänat multum på det. Typisk kommunister att sko sig på andra.
Enligt Hem & Hyra har hon hyrt ut den i andra hand.
V folk talar fint om allas lika värde, solidaritet och annan bullshit. I verkligheten är de fullblodsegoister och de vill bara framstå som goda.
Detta hyckleri äcklar mig.
Pengar de vill dela ut till ”behövande”, är alltid skattebetalarnas, inte deras egna.
De som vill kan skänka allt de äger, till välgörenhet.
Varför skänka bort mina och andras?