Bildjournalistik

INSÄNDARE. En talande bild av dagens SN. Som bekant är den lokala journalistiken död i Södermanlands Nyheter. Bortrationaliserade är sedan flera år också tidningens professionella fotografer.

Bilderna i SN tas numera av skribenterna själva, oftast med tragikomiskt resultat.

Här kommer ett exempel på SN:s nya bildjournalistik från torsdagen den 26 september. Det bästa man kan säga om dessa publicerade bilder är att det är innovativt! Vore man lagd åt det elaka hållet kunde man också säga att SN:s bildjournalistik är pucko.

Och då åsyftas inte den klassiska chokladdrycken med samma namn.

Ego lego

2 thoughts on “Bildjournalistik

  1. Det finns en hel dela att säga om ”lokaltidningen” SN:s utveckling. Det pratas alltid om mer lokala nyheter vid varje ”omorganisation”. Finns det verkligen någon som kan säga att det har blivit så? Utan att medvetet ljuga alltså.

    ”Lokaltidningen ” vill ju även framhäva sin omsorg om både natur, miljö och inte minst, i frågan om den rådande klimatdebatten.

    Fast jag vet inte om man är så övertygande på det planet, precis som det lokala haltar betänkligt.

    SN har ju för sina läsare en kundklubb med olika typer av erbjudanden. Den kallas ”SN MER”. där kan man få lite rabatter på olika saker.

    Här nedan följer lite av det lokala och klimatanpassade ur ”SN MER”.

    Det är ”Wildside safari till Sydafrika”. ”Unik lyxkryssning från Brasilien till Argentina”. ” Indiens guldkorn”.

    ”Exklusiv kryssning genom Panamakanalen”. ”Romantiskt slott med egen golfbana i Tyskland”. ”Långtidssemester i Algarve”. ”Det nya Balkan”.

    ”Asienkryssning med Celebrity Millenium”. ”Det är 4-dagars bilsemestrar till Tyskland, Dalarna och Öland”. Samt en hel del ”MER”.

    https://www.sn.se/kundklubb/

Kommentera