ISLAM. Gävleimamen Abo Raad och hans son bör inte utvisas till Irak menar Migrationsöverdomstolen i ett yttrande som blev offentligt under måndagen, rapporterar Sveriges Radio.
Abo Raad och hans son, som båda sitter i Migrationsverkets förvar, och som tillsammans med flera andra imamer är misstänkta för att utgöra ett säkerhetshot mot Sverige, bör inte utvisas till Irak just nu på grund av den hotbild som finns mot dem där. Det menar Migrationsöverdomstolen i ett yttrrande som blev offentligt igår. Frågan hamnar nu på regeringens bord att avgöra.
-Pettersson funderar, islamisterna som utgör ett hot mot Sverige kan inte utvisas för att det finns en hotbild mot dem i hemlandet. Det blir en svår uppgift för regeringen, det egna folkets säkerhet först eller islamisternas, jag misstänker vad regeringens beslut blir…

TIDIGARE 2019-06-12. Säkerhetspolisen vill utvisa sex radikala islamister
ISLAM. Säkerhetspolisen kräver att sex framträdande islamister utvisas som en del av myndighetens intensifierade arbete mot radikal islamism. – De här åtgärderna riktar sig mot individer som har en tongivande roll i extremistmiljöerna, säger Fredrik Hallström, biträdande enhetschef för kontraterrorism.
De sex personerna togs i förvar under maj enligt lagen om särskild utlänningskontroll (LSU). Säpos offensiv hänger samman med att antalet radikala islamister har ökat i Sverige de senaste åren.
– Vi känner en oro över tillväxten, därför agerar vi nu, säger Hallström.
Enligt Säpo har antalet individer i extremistiska miljöer har gått från hundratals till tusentals.
Säpo har nyligen gripit fem personer. De gripna är Gävleimamen Abo Raad och hans son, imamen Hussein Al-Jibury i Umeå och imamen Fekri Hamad från Västerås. Abdel-Nasser el Nadi är kompis med de föregående och vd på den muslimska friskolan med det mindre passande namnet Vetenskapsskolan. Den sjätte är Viktor Gaziev från Tjetjenien.
Säpo anser att männen är en säkerhetsrisk och har för avsikt att förpassa dem ur landet.
-Pettersson tror på utvisningarna när jag ser dem. Enligt svensk lag kan människor inte utvisas till länder där de riskerar dödsstraff eller tortyr även om de planerar massmord på svenskar. Får vi inte iväg dem måste de släppas inom tre månader. Sedan räcker det inte med sex, det måste till många, många tusen. Ygeman (S) kan fortsätta med de 80.000 han lovade till att börja med…
***
Alltså kan de inte frisläppas, men interneras på livstid – med ovillkorlig ”frigång”. Sannolikt i lokal bredvid deras moskée – självklart!
I så fall kan bara inlåsning på obestämd tid vara svaret. Allt annat är ett hån mot Sverige och allt det vi står för!
Vad ”inte går att göra” i Sverige går alldeles utmärkt att göra i alla andra länder!
Inklusive våra grannländer!
Att rädda oskyldiga människoliv med mindre värda ”fel” Svenska rastillhörighet har en låg prio!
Regeringens projekt att tvinga fattiga Svenskar bidragsförsörja import-kriminella rashatare med Herrefolks-ambitioner är viktigare!
Inte ett ord om denna avgrund-skillnad mot omvärlden i PK-cancerns media!
Dessa sk. ”Domstolar” har ingen som helst laglig rättighet! De är en kriminell cancer och ”ockupationsmyndighet”!
Naturligtvis blir det ingen utvisning från dagens Islamistiska och kriminella paradis Sverige !
Margot kan åka dit och lova bort extra pengar om de blir snällt mottagna. Iran lovade ju t ex att inte verkställa dödsstraffet på Djalali.
Det är ju självklart vilket val nuvarande regering gör, hot mot Sverige och svenskars liv och hälsa väger väldigt lätt i förhållande till att skydda islamisters och terroristers liv och och hälsa. Dessa figurer kommer snart att släppas fria med många ursäkter och löfte om skadestånd och tillstånd att bygga fler moskeer med utvidgade böneutrop.
Det här blir lite rörigt , dom utgör en säkerhetsrisk för Sverige och ska därmed förpassas ut ur riket , frågan är ju då vad har personerna gjort som premieras med dödsstraff i sina hemländer . Sådana individer passar ju inte in i något land men borde trots det nog återbördas till sitt hemland för eventuell omskolning eller avhuvning , för en sak är säker att i det Svenska samhället finns det varken plats eller tolerans för dylika individer för vi har redan fullt av sådana individer .