"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
4 thoughts on “Vi gratulerar Norge till Segern i Årets Vasalopp”
SVT veva fort förbi bildrutan med olika infon om Vasaloppet, när det stod att Vasa loppet blev inställd 1932, pga snöbrist. Även 1990 samma, nu var det kallt och snöigt, inte ett ord om det som de tidigare basunerat ut om Vasaloppets förestående död,pga av den globala värmen som skulle ge barmark i mars. Det förutspådde, bl.a av deras egen meteorolog. för drygt tio år sedan. Att det redan 1932 var klimat förändringar var väl lite väl svårsmält för ledningen, så bildrutan vevades förbi så fort att man blev tvungen att backa tillbaks och stoppa bilden, för att se vad som stod. Den opartiska SVT i sitt esse, för att mörklägga fakta.
SVT veva fort förbi bildrutan med olika infon om Vasaloppet, när det stod att Vasa loppet blev inställd 1932, pga snöbrist. Även 1990 samma, nu var det kallt och snöigt, inte ett ord om det som de tidigare basunerat ut om Vasaloppets förestående död,pga av den globala värmen som skulle ge barmark i mars. Det förutspådde, bl.a av deras egen meteorolog. för drygt tio år sedan. Att det redan 1932 var klimat förändringar var väl lite väl svårsmält för ledningen, så bildrutan vevades förbi så fort att man blev tvungen att backa tillbaks och stoppa bilden, för att se vad som stod. Den opartiska SVT i sitt esse, för att mörklägga fakta.
Bara en fundering kör Norge fortfarande med asmaspray ?
nej, det är bara en stark deodorant
Och visst hade alla fem glansiga läppar… #stereolips